Inici Societat El govern no preveu millores al tram anoienc de FGC en el...

El govern no preveu millores al tram anoienc de FGC en el seu Pla de Transports de Viatgers

COMPARTIR

El Govern ha aprovat el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya (PTVC) 2020, que defineix les directrius generals per millorar els serveis de transport públic interurbà de viatgers, tant ferroviaris com per carretera, amb l’horitzó de l’any 2020. El Govern té l’objectiu que el transport públic sigui una alternativa real per atendre les necessitats de mobilitat de la ciutadania, considerant-lo com una peça clau de l’estat del benestar i com a mesura de millora ambiental que contribueixi a la reducció d’emissions, la millora de la qualitat de vida de les persones, l’estalvi d’energia, i millori la seguretat viària.

La finalitat del PTVC 2020 és la d’establir les línies de treball generals per a la potenciació del sistema de transport públic amb la fixació de les actuacions concretes a realitzar. El Pla incorpora la racionalització i millora de l’oferta ferroviària, la millora dels serveis de bus, i potencia la coordinació de serveis. Quant a la gestió, implementa la integració tarifària en el conjunt de Catalunya amb un únic sistema tarifari i de gestió, la T-Mobilitat, millora l’atenció a l’usuari, garanteix l’accessibilitat a la xarxa i potencia la intermodalitat.

Perllongament de la línia Llobregat-Anoia… a Barcelona

FGC contempla perllongar les línies de Sabadell i Terrassa, amb l’objectiu de reduir les freqüències de pas a 5 minuts. Però pel que fa la línia Llobregat-Anoia, la única actuació que es contempla és l’ambiciós perllongament de la línia entre Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. L’actuació consistirà en la construcció de 4,1 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i inclou la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 321 milions d’euros.

L’obra connectarà les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC no hauran de fer transbordament al metro. Segons el govern, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals (inclosos els usuaris actuals de la Llobregat-Anoia), més de 68.000 usuaris/dia.

Al pla no figura cap previsió de suprimir el pas a nivell d’Igualada ni cap intervenció en el traçat anoienc de la línia, el més complex i que fa que el trajecte entre Igualada i Barcelona superi els 90 minuts.

Carril bus a la B-23 i millores a l’estació d’Igualada

Pel que fa el transport per carretera, el govern estudiarà mesures per millorar la velocitat comercial de les línies expres.cat -entre elles la d’Igualada-Barcelona- amb la priorització semafòrica o un carril bus a la B-23 entre les possibles mesures a adoptar. El Pla també contempla “la millora” d’estacions d’autbousos existents com la d’Igualada.

Estudi específic de cada comarca

Amb l’objectiu de coordinar amb el territori totes les polítiques de mobilitat, el pla contempla la realització d’estudis específics de necessitats de transport públic a totes les comarques. Aquests estudis es realitzen en col·laboració amb les administracions municipals i consells comarcals; permeten millorar l’eficiència dels serveis i oferir una oferta conjunta als ciutadans, adaptant-la a les necessitats de cada zona.

Altres línies d’actuació són incrementar els serveis en zones de baixa densitat amb serveis a la demanda i la coordinació amb el transport escolar; millorar la coordinació entre els serveis urbans i interurbans amb acords amb les administracions locals; efectuar l’anàlisi específica a les demandes de mobilitat generades per les zones industrials o de concentració laboral, i la previsió de realitzar estudis per a la millora dels serveis de transports a punts de generació de demanda com les universitats o els aeroports com també fomentar les comunicacions amb França per potenciar el desenvolupament econòmic de l’espai català transfronterer.

FER UN COMENTARI

*