Segons l’informe que vaig rebre, enviat també al senyor Marc Castells, per part del Servei Català de Transit les dades dels accidents/atropellaments a Igualada als últims 10 anys «son especialment preocupants»
Aquestes valoracions que feia el senyor Ramón Lamiel ,director del Servei Català de Transit, les feia basant-se en unes xifres manipulades per part del Govern de Marc Castells. Unes xifres on falten molts dels atropellaments i accidents que han hagut a Igualada en aquests anys.
La mateixa reflexió la fa l’ATM, Autoritat del Transport Metropolità, una valoració enviada com a al·legacions al PMUS (Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible): «es considera necessari revisar l’accidentalitat de la mobilitat en els darrers anys».
S’ha contractat una empresa externa, que no es d’Igualada, per fer un estudi de Mobilitat Urbana i Sostenible. Aquesta empresa ha de treballar amb les dades de Trànsit per fer els seus estudis, dades que no són reals al faltar un número indefinit de sinistres. La finalitat del PMUS és «ser l’eina que permeti fomentar uns desplaçaments més sostenibles i segurs a peu, amb bicicleta, transport públic o vehicle particular a la ciutat”. En aquest cas a Igualada en anys vinents. Un estudi per un mínim de 6 anys, fet amb dades errònies i que va començar fa anys quan encara no estaven vigents les noves normes de velocitat urbanes.
El mateix problema l’han tingut Trànsit i l’ATM, que han de fet unes valoracions molt negatives sobre unes xifres que segons ells són dolentes, encara que falten molts del accidents/atropellaments dels últims anys.
El mateix problema el tindran els de IDESCAT o qualsevol entitat, agrupació o persona que demani les dades a Transit per fer qualsevol estudi o gestió sobre la mobilitat o seguretat viària a Igualada.
El Govern de Marc Castells porta anys enviant dades a la baixa sobre els accidents/atropellaments/morts a Igualada al Servei Català de Trànsit.
Ara la nit del 17 al 18 d’abril un vehicle ha bolcat al principi del Passeig Verdaguer cantonada amb Santa Caterina. Al final d’una via d’un sol carril on s’ha d’anar a 30 km/h. Les imatges ja parlen per si soles del tipus d’accident. Té tota la pinta d’un gran excés de velocitat i s’hauria de saber si va donar positiu.
El tipus d’accident que tant agrada amagar al Servei Català de Trànsit per part del Govern de Marc Castells, que porta anys enviant unes xifres que no són reals de sinistres i atropellaments.
El tipus de dades que s’han omès a Transit són escandaloses pel perfil del sinistre no reportat.
Parlem de que la víctima mortal per atropellament del 12-11-2019 al Passeig Verdaguer consta com a ferit greu. La persona atropellada al Pas Zebra del Passeig Verdaguer va morir. La tercera víctima mortal del 2019 i una de les dues que per desgracia van haver al Passeig Verdaguer.
Les dues nenes atropellades al Pas Zebra del Passeig Verdaguer davant del Mowgli, on al 2019 va haver una víctima mortal, no hi consten com atropellament. Segons les dades enviades a Transit no existeix, no va succeir.
Falten més atropellaments a nens.
I falten infinitat de sinistres, que pel que es veu a les imatges han sigut per excés de velocitat, anar beguts, sense carnet… etc…
Tot allò que hauria d’estar controlat per la Policia Local.
ACCIDENTS/ATROPELLAMENTS NO REPORTATS
12-11-2019 —- ATROPELLAMENT MORTAL PASSEIG VERDAGUER, a Trànsit està com a ferit greu. Va morir
27-04-2021—- Atropellament dues nenes al Pas zebra davant escola Mowgli (al mateix que al 2019 va haver una víctima mortal) …..No consta
25-02-2020 —–Atropellament nena 8 anys Av. Balmes —– No consta
24-02-2021 —- Atropellament dues persones, una iaia i la seva neta al sortir de l’Escola Mowgli al Passeig Verdaguer ….. tan sols consta 1 i van ser dos
30-09-2021 —- Accident Patinet Elèctric al Passeig Verdaguer , sols consta un ferit i van ser dos els traslladats a l’Hospital
21-09-2021—– Nen atropellat plaça de la Creu…. No consta.
02-07-2020 —– Xoc fortíssim dos vehicles Dr. Pujades — No consta
16-10-2021 —– Un vehicle xoca contra nombrosos vehicles estacionats Av. Catalunya destrossant-los . El conductor dona positiu en alcohol…. No consta
29-07-2021—— Xoc entre dos vehicles C/Florenci Valls , Un Volkswagen aixeca un Xsara Picasso. … Conductor a la fuga degut a que no tenia carnet. .. No consta
08-11-2021 —- Vehicle bolcat Av. Barcelona -C/Lleida…. No consta
16-11-2021—- Gran xoc vehicles zona Sesoliveres. Múltiples vehicles implicats i destrosses a vehicles estacionats …… No consta
05-12-2021 — Xoc dos vehicles. El culpable es salta un Stop Rambla Sant Ferran. Anava begut i amb excés de velocitat. Un mínim de tres persones a l’hospital. Les imatges són brutals…. No consta
15-05-2019—- Xoc vehicles Passeig Verdaguer cantonada C/ Santa Caterina… No conta (foto meva que encapçala la carta). El que va trucar a la Policia Local vaig ser jo. La resposta del Policia que em va atendre va ser «ja faran papers»… A la poca estona una ambulància. Els vehicles tallaven tota la circulació del Passeig i va fer falta la Policia Local per ordenar el trànsit ..
19-11-2016 —– Vehicle caigut per desnivell C/Nostra Senyora Pietat… No consta
Sinistres que han succeït a tota Igualada, però molts al Passeig Verdaguer i per les imatges ja es veu que no es una «rascadeta» o un «copet» .
Passeig Verdaguer on, a l’informe de Trànsit que ja van fer arribar a Marc Castells, es diu que hi ha un estudi on es deia que s’ha de modificar i passar a ser d’un sol carril, amb velocitat de 30km/h i amb un carril bici segregat.
El mateix Informe de Trànsit demana també ser més durs amb els infractors, ampliar la seguretat als entorns escolars, etc… Cosa que no es fa.
Tots aquests accidents/atropellaments els he descobert gràcies a les informacions compartides a les xarxes socials, moltes del mateix Instagram @igualadanews, i són d’anys recents. D’anys anteriors no es troba quasi res.
Però si seguim amb la lògica, la tendència de la resta d’anys és la mateixa.
Quina és la lògica de reportar uns accidents posteriors i accidents anteriors d’un mateix any no?
Al 2021 es van fer tan sols 157 proves d’alcoholèmia a tot Igualada, amb un resultat d’una taxa de positius del 75,7%. La nit de Cap d’Any a tota Catalunya té un 8% de positius. Llavors, tan sols van fer bufar els conductors implicats en accidents? En una ciutat amb unes xifres altíssimes d’atropellaments i accidents no es fan controls preventius ni de velocitat ni alcoholèmia?
Tenim un alcalde que nega la realitat com demostra la seva resposta a la meva pregunta al Ple de l’Ajuntament de «quin és el motiu per posar en risc les vides de nens i adults deixant sense control un semàfor més que denunciat durant 11 anys? «
Parlem del semàfor de davant l’Escola Dolors Martí. Semàfor que ja fa 11 anys que es demana seguretat i on el dia 9 de febrer va estar a punt de ser atropellat un nen d’uns 4 anys.
La Instal·lació d’una càmera Foto-Rojo als semàfor té un preu d’instal·lació de 24.000€ i en un sol dia pel volum d’infraccions es facturaran uns 49.000€ amb el 50% de “pronto pago” ja inclòs.
Marc Castells ja fa 11 anys que nega la realitat a la ciutat i tenim un regidor de Mobilitat, Miquel Vives, que encara que al 2019 van haver 3 víctimes mortals encara segueix amb el mateix discurs i no fa res per evitar tots aquests riscos. L’únic canvi són el número de víctimes que hi han cada any.
Fa uns dies uns ciclistes van convidar al Miquel Vives a fer una ruta per Igualada en bicicleta perquè visqués en primera persona que es troben els ciclistes circulant amb les bicicletes per Igualada. Van tenir pitades, avançaments inapropiats, vehicles saltant-se el semàfor en vermell i…. se li va preguntar «quina responsabilitat té l’ajuntament dels incívics?»… La resposta ….
Amb gent com aquesta gestionant la seguretat a la ciutat no és estrany que a Igualada es superin les 4 morts i més de 1100 ferits per atropellament. Xifra que ara veient com han falsejat les xifres costa molt poc creure que no sigui molt molt superior.
Ara fa un any vaig proposar anar a Ràdio Igualada per parlar de tot això.
Em van dir que no, que a la ràdio (pública que paguen tots el Igualadins) tan sols podien anar a parlar d’això polítics i familiars de víctimes…
Ara fa uns dies, a Ràdio Igualada, se’m va mencionar en una entrevista. El motiu? el meu enfrontament al Ple de l’Ajuntament amb Marc Castells per aquest tema. No tinc clar si parlava del Ple del Febrer o del Març. El vídeo del de febrer es pot veure per internet. El vídeo de març no, Marc Castells va fer tallar el directe just al moment que tocava a la gent del públic fer les preguntes i no es la primera vegada que talla el directe. El segon i més dur enfrontament no el podreu veure.
Tampoc em podreu escoltar a la ràdio pública ja que ara encara que m’han mencionat a una entrevista no em deixen anar a parlar de tot això.
Ara diuen que tan sols poden anar entitats o partits que representin a grans grups de persones i pel que sembla pel seu criteri, jo no represento a ningú.
I la gran pregunta que ens hem de fer és, que han fet fins ara aquest grups i partits que si que poden anar a parlar a Ràdio Igualada? La ràdio que paguen tots els seus habitants.
Si algú arribant aquí pensa que tot això no es tema de la gestió de Marc Castells, que responguin a una pregunta:
Un alcalde ha de vetllar per la seguretat de tots o dedicar-se a presentar una cervesa? ara per ara el Marc Castells destina més temps i euros a activitats lúdico/festives que en seguretat.
Com ha confessat a les entrevistes que li han fet ara, degut a la detenció del presumpte violador, sis mesos després NO té encara instal·lades les càmeres de Seguretat Ciutadana que va prometre. Sort que era un tema que ja tenien previst abans de la brutal violació.
La seguretat no es un tema que li faci córrer en les gestions.
Tenim un alcalde tan ocupat en activitats lúdico/festives que en quasi 6 mesos no ha trobat un moment per parlar en persona o per telèfon amb la família de la menor brutalment violada…
Que Marc Castells segueixi sense fer res, amagant les xifres reals i posant cada dia en risc a tothom depèn de nosaltres.
No ho podem permetre.
I ara veurem que fan el partits polítics Igualadins amb aquest tema, el que està clar que no podem esperar 2 anys a un canvi de Govern.
Tot aquest tema ja està en mans del Departament d’Interior de la Generalitat i del Servei Català de Trànsit.
El que cregui que eliminar tots aquests problemes es una utopia que busqui a Internet «Pontevedra premios seguridad vial» i escolti l’ entrevista al seu alcalde Miguel Anxo Fernández Lores.
Una ciutat amb menys recursos per km2 i que fa 23 anys que són pioners en seguretat viaria. Tan sols fa falta un alcalde al capdavant amb ganes…
Enllaços als excels amb les dades registrades a Trànsit
Del 2010-2019—- https://cutt.ly/kGw9RCw
Del 2020-2021— https://cutt.ly/kGw9dVS
Carles Aguilera
Jo ja fa temps que li vaig perdre la credibilitat a aquet Sr. Es molt trist que una autoritat no tingui credibilitat. Suposo que menteix per poder ocupar la cadira mes important del consistori durant el màxim de temps possible.