Inici Societat La Generalitat publica un estudi informatiu per a la supressió del pas...

La Generalitat publica un estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell d’Igualada

COMPARTIR

L’estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell de la línia Llobregat-Anoia de FGC a Igualada i la urbanització del traçat fins a l’estació de tren ha sortit aquest dimarts a informació pública al DOGC. A partir de dimecres s’obre un període de 30 dies hàbits perquè s’hi puguin presentar al·legacions. Segons FGC, l’objectiu de l’actuació és eliminar el pas a nivell que hi ha a l’avinguda Montserrat i, a partir d’aquí, fer la integració urbana del ferrocarril fins a l’estació, que serà soterrada i s’ampliarà. Per a la nova estació, es planteja és la construcció d’un espai intermodal com a punt generador de mobilitat on confluirien la línia de tren, diferents línies d’autobusos, taxis, bicicletes i altres serveis de micromobilitat.

Segons s’informa en una nota de premsa, l’estudi ha tingut en compte una visió a curt i a mig-llarg termini amb l’objectiu d’integrar l’estació d’autobusos i un possible nou aparcament soterrat per a uns 200 vehicles (inclosos vehicles elèctrics i per a persones amb mobilitat reduïda), per tal de facilitar l’intercanvi modal.

L’actuació inclou també la recuperació de l’espai urbà en superfície. En aquest sentit, es podrà donar continuïtat al passeig de Mossèn Jacint Verdaguer i endreçar l’entorn integrant la urbanització de l’avinguda Montserrat i el pont de la Riera d’Òdena, ampliant la passarel·la de vianants i recuperant l’espai de l’antiga traça al costat de l’escola.

 

COMPARTIR

2 COMENTARIS

  1. Desprès de tantes dècades d’espera del soterrament, es podria fer un petit esforç pressupostari addicional i fer arribar la passarel·la de vianants prevista realment fins al pont de la Riera d’Òdena, (en el plànol el soterrat s’acaba molt abans).

    Estaria bé per accedir amb el camp d’esports recentment construït en les antigues piscines de Cal Requesens i la Via Verda, per un cantó, i pel altre amb la Ronda del Barri del Sant Crist, que tancaria la circumval·lació fins a la Carretera de Vilanova (i posats a demanar amb la Ronda del Rec, però comprèn que seria ja massa)

    Lo de incrementar al velocitat del Carrilet de 36 Km / hora (60 km. en 1 h. 40 min.) per arribar a Barcelona, esperarem unes dècades més (això si no ens obliguen a fer transbordament en Martorell)

  2. No tenen vergonya, no tenen vergonya. Qui així ha dissenyat tot això, de debó vostès ilustres tècnics de la Generalitat de Catalunya vostès es pensen que la gran, inmensa, infinita preocupació vaja que no dormin els igualadins, és el pas a nivell de l’Avinguda Montserrat?. Perquè no es diu ja de una vegada i deixa’n de marejar la perdiu que el tren d’Igualada a Barcelona no te solució pel que fa a la seva durada de la manera que està establert com ara, tan costa dir les coses pel seu nom?, mirin porten anyssssss amb la mateixa cançó, ningú no te el sentit comú d’explicar que en el trajecte hi han llocs on es impossible fer doble via, doncs no!!, a marejar la perdiu i que si l’estació un metre més amunt més avall, que si la soterrem per fer-hi? per fer-hi que? la qüestió és que passin dies, anys i segles i ja veure’m. 1 hora 40 minuts per anar d’Igualada a Barcelona. Cal fer amb urgència un reconeixement a la nostre diligencia.

Responder a Eduard Ruiz Cancel·lar la resposta

*