Inici Societat La Generalitat exposa un pla d’infraestructures que inclou el desdoblament de part...

La Generalitat exposa un pla d’infraestructures que inclou el desdoblament de part de la B-224

COMPARTIR

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) ha publicat l’inici del període d’informació pública, durant 45 dies, del Pla director urbanístic d’infraestructures (PDUI) de la ròtula Martorell-Abrera, perquè els ciutadans, institucions i ajuntaments afectats puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va signar la seva aprovació inicial el passat 4 de juny, juntament amb altres 25 expedients urbanístics que havien quedat paralitzats per l’aplicació de l’article 155.

El text proposa una nova connexió directa entre la B-40 i l’A-2 mitjançant un traçat en túnel sota el nucli urbà d’Abrera, que completarà els moviments del nus de l’A-2 amb la B-40 i el Cinturó Oest.

Així mateix contempla donar continuïtat als laterals en el tram Esparreguera-Abrera, simplificant els trenats i reformant els enllaços.

A banda, planteja connectar els eixos territorials i oferir alternatives a l’actual trànsit de l’A-2 i, al mateix temps, reforçar les relacions internes entre els municipis. El Pla proposa un traçat que suprimeix la via prevista pel marge esquerre del riu i la substitueix per un túnel sota del nucli d’Abrera, paral·lel a l’esmentat anteriorment, fins al nus de can Amat.

A banda, recull el traçat del Cinturó Oest, el vial de connexió entre la B-40 i la B-224, previst a ponent del sectors industrials Sant Ermengol, Barcelonès i de la factoria SEAT. Així mateix, incorpora el desdoblament i millora urbana de la carretera B-224 entre Masquefa i Martorell, com a via secundària de connexió amb la comarca de l’Anoia.

Actuacions a la xarxa ferroviària

Pel que fa a les infraestructures per a passatgers, inclou el nou intercanviador amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la recta de SEAT, cridat a esdevenir el centre d’un nou pol de centralitat urbana. Se situa en el traçat de la variant de la línia Llobregat-Anoia d’FGC entre Abrera i l’estació de Martorell-Enllaç.

Una altra infraestructura ferroviària a destacar és l’Estació Intermodal de Mercaderies a Sant Esteve Sesrovires, concebuda com un intercanviador carretera-ferrocarril. El PDI deixa la seva localització concreta i disseny per a un futur Pla especial urbanístic (PEU).

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*