Inici Destacats El futur dels eixos comercials i les solucions digitals de ‘brand experience’...

El futur dels eixos comercials i les solucions digitals de ‘brand experience’ centraran la 3a Setmana del Comerç

COMPARTIR

Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial i on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país.

El tret de sortida de la Setmana del Comerç el donarà dilluns, 25 març, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, i comptarà amb la conferència “Radical Retail” on el consultor i fundador d’Infonomia, Alfons Cornella explicarà la seva visió sobre el comerç.

Jornades Comerç Increïble

Les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç— se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.

La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. Es comptarà amb la col·laboració de 3 experts europeus sobre la implantació del BID’s al Regne Unit i Alemanya.
La jornada del 27 de març se centrarà en “Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?”. De la mà de l’economista i “botigueròleg” Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors.

Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de 3 experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.

Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un “market place”, 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents.

Activitats de 3a Setmana del Comerç a l’Anoia

Entitats i associacions de comerciants de l’Anoia se sumen a la Setmana del Comerç amb diferents activitats.

Per exemple, Igualada Comerç durà a terme del 25 al 30 de març “La Setmana de la Reforma horària”, una iniciativa amb la que els comerços associats avançaran el seu horari de tancament per tal de conscienciar sobre la necessitat de conciliar la vida laboral i la familiar. Així, les botigues a la tarda obriran a les 16:30 i tancaran a les 20:00, mitja hora abans del que és habitual.

Les activitats de la Setmana del Comerç arriben també a altres municipis anoiencs. L’entitat Masquefa Comerç organitza el 28 de març un Taller d’embolcalls i a Santa Margarida de Montbuí, la Unió d’Establiments Montbui ha programat el 27 i 28 de març unes Xerrades de Formació. Així mateix, l’associació Vilanova Comerç presenta el 25 de març a Vilanova del Camí el vídeo “Vilanova Comerç en lluita contra el malbaratament alimentari i a favor de la reutilització”.

FER UN COMENTARI

*