Inici Societat FGC invertirà prop de 30 milions en millores a la línia Llobregat-Anoia

FGC invertirà prop de 30 milions en millores a la línia Llobregat-Anoia

COMPARTIR

En una visita d’obres realitzada la setmana passada a l’estació de L’Hospitalet Av. Carrilet, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, el president d’FGC, Enric Ticó, i una vintena d’alcaldes i alcaldesses de les poblacions per on circula la línia Llobregat-Anoia -entre ells l’alcalde de Masquefa, Xavier Boquete- han pogut conèixer sobre el terreny les millores que s’estan executant actualment en el conjunt de la línia. El conseller ha remarcat que obres com les de la línia Llobregat-Anoia, que sumen 27,8 milions d’euros, “garanteixen l’eficàcia del transport públic i són imprescindibles per aconseguir la qualitat necessària”.

En concret, les autoritats s’han desplaçat per l’interior del túnel que connecta les estacions de L’Hospitalet Av. Carrilet i Almeda, on cada nit es treballa en diferents trams per a la renovació de la via, les subjeccions, els carrils, les travesses i el balast. A més, entre les estacions d’Almeda i Cornellà Riera, on la proximitat als habitatges és superior, s’instal·la una manta antivibratòria per minimitzar els efectes de la circulació dels trens.

Per últim, també s’està renovant el sistema de drenatge de les plataformes del túnel entre les estacions d’Almeda i Cornellà Riera. Aquesta actuació s’emmarca en un pla d’actuacions a la línia Llobregat-Anoia que comportarà una inversió total de 27,8 milions d’euros.

Una millora integral de la línia Llobregat-Anoia

A més d’aquestes actuacions al tram metropolità, FGC també va anunciar altres projectes per a la millora de les seves instal·lacions al conjunt de la línia, com una inversió d’1 milió en intervencions en talussos i vessants; 750.000 en reformes a túnels i ponts; més de 3 milions d’euros en millores i reposició de vies, 500.000 euros en rehabilitació d’edificis; 1,2 milions en instal·lació de catenària rígida i rependolat de la línia i 1,3 milions en millores de baixa tensió, enclavaments i sotscentrals. També s’invertiran 5 milions d’euros en maquinària pel manteniment de via.

Altres projectes que hi ha en curs són la instal·lació del sistema de Frenada Automàtica Puntual (FAP) digital, amb una inversió superior als 4 milions d’euros, i el centre Operatiu de Martorell (COM), amb una inversió de 7 milions.

Malgrat la milionària inversió global, cap de les actuacions rebaixarà de forma significativa els més de 90 minuts que cal invertir encara avui per fer servir el tren entre Igualada i Barcelona.

Pantalles d’informació als viatgers

Totes les estacions de la línia Llobregat-Anoia tindran pantalles a les andanes i als vestíbuls amb informació dels horaris dels trens i de les incidències. Aquestes pantalles, que aporten informació en temps real de l’estat del servei, s’instal·laran a totes les estacions
de l’àrea metropolitana abans de finalitzar el 2018. La resta d’estacions incorporaran les pantalles progressivament i s’espera que estiguin disponibles a totes les estacions de la línia durant l’any 2019.

A més, està prevista la instal·lació de 15 pantalles tàctils en diferents punts de la línia Llobregat-Anoia. Aquests quioscos interactius oferiran informació molt diversa als usuaris, com ara: informació de l’estació i el seu entorn, del servei d’FGC, de la connexió amb altres sistemes de transport, etc.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*