Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Nova campanya d’excavacions a l’Abric Romaní de Capellades

    12/08/2026

    Calonge de Segarra rep un estudi per dotar de connectivitat d’alta capacitat les masies del municipi

    12/08/2026

    En marxa la redacció del projecte d’aparcament soterrat a la futura estació d’FGC a Igualada

    11/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    25.7 °C
    IGUALADA
    • 12/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»Una exposició recollirà les històries del pas del Patge Faruk per Igualada
    Destacats Festes

    Una exposició recollirà les històries del pas del Patge Faruk per Igualada

    Per Redacció14/11/20181 Minut de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    En el marc del 75è aniversari del Patge Faruk, missatger dels Reis i una de les principals icones d’Igualada, el Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia presenta Faruk. Històries del 28 de desembre. Una exposició temporal que recorre els 28 de desembres des dels inicis de la Festa dels Reis a Igualada fins l’any 1991. Produïda pel Museu i comissariada per l’historiador i gestor cultural igualadí, Pau Duran, la mostra és un recorregut emocional i històric que busca explicar les històries de molts igualadins i anoiencs que han fet possibles tots els 28 de desembre fins avui. Dies, avantsala de la gran festa que, marcats per diversos successos polítics i socials al llarg de la història, no han deixat de ser dies d’il·lusió, tendresa i solidaritat.

    Una primera part de l’exposició aprofundeix en la relació entre la Festa dels Reis i els canvis socials i polítics: una nova concepció de la vida social i festiva a finals de segle XIX, els conflictes laborals i les classes treballadores, i com van viure la Festa dels Reis els nens i nenes durant la república i la guerra. Els objectes i documents que s’exposen en aquesta primera part mostren com es vivien el Reis a la ciutat durant el primer terç del segle XX.

    En la segona part de l’exposició s’explica l’arribada del Patge Faruk de la mà de Lluís Valls, professor de l’Acadèmia Igualada, i tots els elements exposats il·lustren aquesta figura –la ràdio, les cartes, els patges, l’himne, el Centro Nacional– durant els anys ‘40 i ‘50. El color i les tendències dels ‘60 i ‘70, que es visualitzen a través de pel·lícules familiars i fotografies, expliquen una mica més la figura del Patge Faruk en aquests anys.

    Activitats vinculades a l’exposició

    L’exposició compta amb una visita i un taller per a tots els públics. Dins el programa familiar Creactiva’t al Museu, els nens i nenes podran participar gratuïtament en el taller Una joia per al patge Faruk on en podran fabricar una de ben especial amb retalls de pell, vidrets, perletes o granadura de fantasia. L’activitat tindrà lloc al Museu el diumenge, 16 de desembre, a les 12h. I, a més, Pau Duran oferirà una visita guiada per l’exposició dirigida a tots els públics el diumenge, 2 de desembre, també a les 12h.

    Faruk. Històries del 28 de desembre és una exposició temporal organitzada pel Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia amb la col·laboració, entre altres, de la Comissió Cavalcada de Reis d’Igualada i altres institucions i entitats com el Museu del Joguet de Catalunya (Figueres), l’emissora municipal Ràdio Igualada, el Centre d’Estudis Comarcals d’Igualada (CECI), l’Arxiu Comarcal de l’Anoia, la Biblioteca Central d’Igualada, La Federació del Seguici Tradicional i Històric d’Igualada (FESTHI), la Parròquia de Santa Maria d’Igualada, TV3 Televisió de Catalunya – CCMA i nombrosos particulars de la ciutat.

    L’exposició s’inaugurarà el proper divendres, 16 de novembre, a les 19:30h i es podrà visitar fins el dia 13 de gener, amb entrada gratuïta i en l’horari següent: de dimarts a divendres, de 10 a 14h; dijous i divendres, de 16 a 20h; i dissabtes, diumenges i festius, d’11 a 14h.

    exposició Igualada Museu de la Pell Patge Faruk Reis d'Igualada
    Redacció

    Posts relacionades

    Nova campanya d’excavacions a l’Abric Romaní de Capellades

    12/08/2026

    En marxa la redacció del projecte d’aparcament soterrat a la futura estació d’FGC a Igualada

    11/08/2026

    Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

    11/08/2026

    Castellolí impulsa la Fase 2 de la rehabilitació de l’Església Vella de Sant Vicenç

    11/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.