Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Nova campanya d’excavacions a l’Abric Romaní de Capellades

    12/08/2026

    Calonge de Segarra rep un estudi per dotar de connectivitat d’alta capacitat les masies del municipi

    12/08/2026

    En marxa la redacció del projecte d’aparcament soterrat a la futura estació d’FGC a Igualada

    11/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    25.4 °C
    IGUALADA
    • 12/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»ERC troba una ‘excel·lent notícia’ la conversió de l’Ateneu en escola pública i considera que l’Ajuntament actua de forma ‘irresponsable’
    Destacats Política

    ERC troba una ‘excel·lent notícia’ la conversió de l’Ateneu en escola pública i considera que l’Ajuntament actua de forma ‘irresponsable’

    Per Redacció04/03/20203 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El Departament d’Educació ha anunciat que l’Ateneu Igualadí es convertirà en un nou centre públic després que l’escola ho demanés i rebés el suport de la comunitat educativa. Amb aquest pas l’Ateneu es converteix en la 2a escola de tot el país que passa de ser concertada a pública, mantenint tant el projecte educatiu i també tots els professors i professores. L’acord compta amb el vist-i-plau del Departament d’Educació i del seu conseller, Josep Bargalló. En aquest sentit el cap de files d’ERC Igualada, Enric Conill, considera una “excel·lent noticia” ja que aquest pas es fa “amb el consens d’absolutament tothom”, i considera que “és una gran noticia tenir una nova escola pública al centre, ja que així ajudem a reequilibrar l’oferta pública de la ciutat”. Conill també agraeix “la gran feina que ha fet l’Ateneu Igualadí i el Departament d’educació” per fer possible “aquesta aposta històrica per l’educació d’Igualada”.

    Enric Conill diu que el govern “no vol pagar el conserge de l’escola”

    Des d’ERC Igualada es mostren “absolutament perplexos” davant “l’oposició del govern municipal d’Igualada, encapçalat per Marc Castells, qui es mostra contrari a aquesta passa endavant”. Conill explica que “és sorprenent que Marc Castells es posicioni en contra que una escola es converteixi en pública si justament ha sigut la mateixa escola qui ho ha demanat” i assegura que “el govern s’hi oposa perquè no vol pagar el conserge de l’escola, és absolutament increïble i molt irresponsable. A totes les escoles públiques de Catalunya, a totes, el conserge el paga l’ajuntament del municipi. De fet, l’article 164 de la LEC diu que la conservació, manteniment i vigilància a les escoles ho ha d’assumir Ajuntament. Castells vol incomplir la llei?”

    Conill explica que “l’ajuntament té un pressupost de 60 milions d’euros, de debò que l’alcalde no vol pagar el conserge de l’escola?”. Segons Conill “Marc Castells gasta molts diners amb festetes i màrqueting, com aquella inauguració de 3 hores que va costar 35.000€, i això ho paguem tots els igualadins amb l’IBI més car de Catalunya. Ara, quan és hora de gastar els diners en l’àmbit educatiu, llavors s’hi nega amb rodó. Amb què s’han d’invertir els diners de l’ajuntament sinó amb educació? De debò que el govern municipal posarà en risc la petició de l’escola de l’Ateneu i dels seus pares i mares per ser una escola pública perquè no vol pagar el conserge? És d’una irresponsabilitat absoluta!”.

    En aquesta línia, Conill ha assegurat que “malgrat que el govern posi en risc la conversió de l’escola Ateneu, nosaltres lluitarem perquè sigui possible malgrat l’oposició del govern municipal” i el portaveu d’ERC explica que “si Marc Castells vol que Igualada perdi aquesta oportunitat d’or, nosaltres treballarem per no perdre aquest tren”.

    Ateneu Igualadí ERC Escoles de l'Ateneu Igualadí Igualada
    Redacció

    Posts relacionades

    Nova campanya d’excavacions a l’Abric Romaní de Capellades

    12/08/2026

    En marxa la redacció del projecte d’aparcament soterrat a la futura estació d’FGC a Igualada

    11/08/2026

    Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

    11/08/2026

    Castellolí impulsa la Fase 2 de la rehabilitació de l’Església Vella de Sant Vicenç

    11/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.