Inici Destacats ERC proposa busos llançadora a Castellbisbal com a solució temporal als dèficits...

ERC proposa busos llançadora a Castellbisbal com a solució temporal als dèficits del servei de Monbus

COMPARTIR

La candidatura d’ERC a Igualada segueix la seva ronda de propostes per “millorar” Igualada i aquesta setmana n’ha donat a conèixer en l’àmbit del transport públic. L’arquitecte i candidat a l’alcaldia, Enric Conill, ha proposat implementar busos llançadora des d’Igualada fins a l’estació de Castellbisbal per connectar la capital anoienca amb la línia R4 de Rodalies. Els republicans expliquen que “des d’Igualada fins al centre de Barcelona estaríem parlant d’una hora de trajecte entre l’estona de bus i tren, i que a més a més suposaria un estalvi econòmic pels usuaris ja que passaríem de 6 zones a 5 zones. Des d’ERC també destaquen que “hi ha una alta freqüència de trens, cada 10 o 15 minuts” i que “molts igualadins ja opten per aquest transport però ho fan amb el seu vehicle privat”.

Des de les files republicanes expliquen que “la proposta de connexió amb Castellbisbal respon a diversos motius: El primer, és que l’estació d’aquest municipi compta amb diverses connexions com l’R4, l’R7 o l’R8, que connecten directament amb Barcelona (Sants Estació – Plaça Catalunya – Arc de Triomf), amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i també amb Martorell (R4), Manresa (R4) i Vilafranca (R4), entre d’altres. Per tant, oferiria no només accés directe a la capital catalana, sinó també en municipis que actualment no hi tenim connexió o que és insuficient”.

El rescat de la Hispano Igualadina-Monbus, una prioritat per ERC

Alhora les Joventuts d’Esquerra Republicana recorden que “el govern està tornant a incomplir la promesa de rescatar la concessió, o sigui d’expulsar a Monbus tot i haver-s’hi compromès el 24 de novembre del 2017”. Des de les JERC apunten que “una altra vegada els ciutadans podem constatar que quan el govern municipal ha de triar entre Monbus o els usuaris, tria a Monbus” i consideren totalment “insostenible” que “Monbus continuï prestant aquest servei” ja que “segons l’última auditoria, 2 de cada 10 vehicles no passen la inspecció tècnica mínima, s’han cremat 6 busos en 6 anys, a l’estiu es van avariar 8 busos en 39 dies, Monbus porta el 5% dels passatgers de la demarcació de Barcelona però acumula el 35% de les queixes, a l’any 2014 els treballadors van dir que viatjar amb la Hispano era perillós, el seu propietari està investigat per suborn, blanqueig de capitals, tràfic d’influències, a la trama de corrupció Cóndor i per enviar regals de luxe a polítics catalans i espanyols i l’administració ha pogut constatar 19 irregularitats greus del contracte”. Finalment des de les JERC apunten que “hi ha molts motius per expulsar a Monbus i cap per mantenir-lo” i consideren “incomprensible” que el govern no faci “absolutament res per acabar amb aquest perill públic” tot assegurant que “per nosaltres és i serà una prioritat expulsar a Monbus i que una empresa eficient presti aquest servei de transport públic”.

FER UN COMENTARI

*