Inici Política ERC aposta pel ‘lloguer social’ de locals comercials

ERC aposta pel ‘lloguer social’ de locals comercials

COMPARTIR

ERC Igualada continua detallant amb quines eines i actuacions pretén treballar per a la creació de llocs de treball a la ciutat. Així, des de la formació republicana es proposa la creació d’una Taula de Dinamització Comercial d’Igualada, que compti amb totes les associacions de comerciants, així com Fira d’Igualada, els organitzadors d’esdeveniments que atrauen gent a la ciutat  i qualsevol persona o col·lectiu de la ciutat que pugui aportar recursos als projectes de dinamització.

 

Model comercial clar i mediació en els preus dels lloguers de locals

 

L’objectiu central de la iniciativa, segons Toni Olivé, economista que forma part de la candidatura, és “promoure el desenvolupament sostingut a la ciutat d’una oferta comercial prou atractiva, com per facilitar que els compradors igualadins comprin a Igualada, així com atraure a Igualada compradors de fora”. Josep Maria Palau, candidat a l’alcaldia per ERC Igualada, explicita un dels models a seguir: “Un bon exemple a seguir és l’aposta pel comerç que ha fet tota la ciutat de Vic en el seu conjunt. Vic exerceix de pol d’atracció comercial. Igualada també ha d’aspirar a fer-ho”.

 

Un altre dels problemes a abordar per la Taula de Dinamització Comercial d’Igualada serà la proliferació de locals comercials buits. En aquest sentit, segons Josep Maria Palau, “l’ajuntament ha de ser proactiu i exercir de mediador entre propietaris i comerciants, facilitant que s’arribi a acords de lloguer ‘social’ per als locals”.

 

Projectes compartits que multipliquin els resultats

 

Per a Toni Olivé, la Taula de Dinamització “s’ha de dedicar a identificar i explotar sinergies entre els diversos projectes que poden tenir efectes dinamitzadors i alhora resoldre possibles situacions de conflicte que es puguin produir”. Des d’Esquerra Republicana es considera que “hem de saber valorar en la seva justa mesura esdeveniments que atrauen una multitud de compradors de fora, com pot ser el Rec.0; però sobretot, cal saber trobar també fórmules de cooperació directa amb el comerç local, el comerç de proximitat, ja que si el sabem potenciar i desenvolupar, es poden crear molts llocs de treball i donar molta vida als carrers d’Igualada durant tot l’any”.

 

Segons ERC Igualada, “les campanyes i activitats per a la dinamització del comerç urbà que es poden fer cada any són moltes i diverses. Per a què siguin efectives, cal que els diferents agents implicats posin recursos en comú, compartit objectius que beneficiïn a tothom. Si es sumen recursos, les actuacions seran molt més efectives, es multiplicaran els resultats”.

 

Posicionar Igualada com a ciutat comercial atractiva

 

[Img #21404]Per a Josep Maria Palau, “les botigues al carrer, els nightrunning, setmanes del vi, les campanyes de Nadal i altres noves accions de promoció poden multiplicar la seva potència i resultats, si s’aconsegueix sumar més recursos posats en comú per les diferents parts implicades. La planificació conjunta i la recerca de complicitats entre les associacions de comerciants i els esdeveniments de caire cultural, social i esportiu que es porten a terme a la ciutat, té un important recorregut de millora. I s’ha d’invertir molt més en comunicació fora de la ciutat, en tot el nostre àmbit d’influència, ja que només a base de perseverar amb una important inversió publicitària, posicionarem Igualada com a ciutat comercial atractiva i capdavantera”.

 

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*