Aquest divendres ha entrat en servei el tram del desdoblament de la C-15 entre la Granada i Cabrera d’Anoia. És el segon tram de l’ampliació que es posa en marxa. Es tracta de 16 quilòmetres amb el sistema 2+1, amb què la Generalitat sosté que es redueix el risc de xocs frontals gràcies a la instal·lació d’un separador central. L’ampliació de l’Eix Diagonal és l’obra més important que executa Territori a la xarxa viària de la Generalitat, segons destaca l’executiu, que ressalta que abraça una inversió de 81,3 milions d’euros. El tram estrenat ara és el segon ampliat que entra en servei. Resten dos trams més fins la inauguració complerta. Des que es va estrenar l’Eix Diagonal el 2011, ha experimentat un 35% de creixement de trànsit.
Els trams que falten per inaugurar el desdoblament són entre Cabrera i la Torre de Claramunt, i entre la Torre i l’enllaç d’Igualada. En paral·lel a les obres en marxa, el Departament té en redacció l’estudi informatiu del tram situat entre el túnel de Cabrera i l’enllaç de la Torre Claramunt per impulsar i programar les actuacions de millora general.
Finalment, s’està redactant el projecte constructiu per a la millora de la mobilitat dels tractors i la maquinària agrícola entre Olèrdola i Vilafranca, i Vilafranca i Sant Pere de Riudebitlles, així com la de ciclistes, vianants i vehicles de mobilitat activa, en coordinació amb el Consell Comarcal de l’Alt Penedès.
Les retencions a partir de La Torre de Claramunt, direcció Vilafranca del Penedès, al iniciar l’EMBUT que formarà el PASSAR DE 2 CARRILS A 1 CARRIL (si no el tinc mal entès), serà espectacular (quina intensitat d tràfic està prevista ??). Si es troba al davant un camió lent la “processó” estarà assegurada durant 5 km.
O la complexitat de l’orografia se suplirà amb un complet sistema digitalitzat, inclosa IA, per regular la velocitat i un sistema de torns de pas, segons tipus i velocitat dels vehicles (per exemple 15 cotxes a 80 km/. per cada camió – no transport especial – a 60 km/h., en dies laborables, entre les 7 h. – 20 h.) ??
Aviat sortirem de dubtes …
Amb aquest separador central algu s’ha parat a pensar si algun dia queda algun camion p cotxe parat alla al mig, com treuran els cotxes que quedin darrera
Han vis que en algun lloc queda el pas tant estret que si vas darrera un camion una mica gros tens la sensacio que corre menos perque te por de rascar
Realment em fa angunia quan paso per aquestes zones del separador i un sol carril