Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Mor un home de 39 anys en caure de la teulada on feia tasques de manteniment a Igualada

    04/09/2026

    Igualada commemora la Diada amb un acte institucional que inclourà la conferència de Jaume Clotet i la hissada de la Senyera

    04/09/2026

    Més de 500 joves i adolescents participen a les activitats d’estiu de l’Ajuntament d’Igualada

    04/09/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    20 °C
    IGUALADA
    • 05/09/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Opinió»Ens cal confiança per sortir de la crisi…
    Opinió

    Ens cal confiança per sortir de la crisi…

    Per Redacció10/07/2013Updated:20/07/20263 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    Una de les definicions de la confiança pot ser: “Expressió que hom aplica a les persones o les coses en les quals pot confiar”… El problema és com es genera la confiança, i com que “desconfiem” de tot, moltes vegades encertadament, per això diem que no tenim confiança en els banquers, ni en els polítics, ni en algun familiar…. i acabem desconfiant de l’entorn… inclosa la falta de confiança en un mateix, davant de quedar-se sense feina, de no poder aconseguir la suficient renda, de trencar amb la parella, etc.
       
    Tot plegat ens ha fet arribar en aquesta situació, però cal remarcar que si l’educació que deia l’altre dia, hagués generat uns valors positius en la conducta de les persones, ara tindríem una millor societat, però com que tot s’hi val per tal d’aconseguir poder i fortuna, hem desequilibrat el sistema i entrat en una crisi econòmica i de valors, en què veiem que si no actuem dins d’una nova ètica, la societat del benestar desapareix.

    La crisi del món actual ens dóna a entendre que cal una transformació de la nostra consciència i manera de fer, davant d’una societat de consum desmesurada i que no ens ha portat enlloc.  
    Per tal de recuperar la confiança, cal replantejar-nos, tothom, la nostra actitud i aptitud en la conducta de cada dia, de ser sincers, honrats, realistes, complidors i activistes, per fer una societat més justa pensant amb les persones i la comunitat. En aquests moments caldria que els dirigents dels països, polítics, empresaris, multinacionals, lobbys, sindicats, etc. treballin per canviar l’ordre mundial, basat en fer una bona gestió col•lectiva, en totes les Administracions i respectant l’equilibri envers el medi ambient, dins de l’àmbit del sentit comú i dels valors personals, socials i universals.

    Potser sona a utopia com us deia l’altre dia, però com més voltes hi dono, més veig que, o fem un canvi cap a una nova realitat de la consciència, o no en sortirem. La falta de credibilitat afecta la confiança.

    Aquesta desconfiança que generem tots plegats, però en especial els dirigents de tot tipus, incloent-hi als/les periodistes, i tertulians/es, que amb la seva interpretació i divulgació, en molts casos interessada, de la visió de les coses, estan creant unes sinèrgies negatives que fan augmentar la desconfiança dins de la societat, causant un dany irreparable en la consciència de les persones, que potser no tenen o no tenim, prou capacitat d’analitzar el que està passant i encara ens confonen més.

    No vull acabar sense remarcar que els interessos d’alguns polítics, incapacitats per oferir una millor gestió, dominats pels interessos creats i partidistes, amb idees retrògrades, volen dominar i/o controlar la societat i els pobles, que no pensen com ells, fent encara més mal les seves martingales i estratègies, aprofitant-se de les persones, que per algun fosc principi d’unitat superior, que és el seu Ego, els impulsa conscient o insconscientment a voler controlar i/o explotar les persones. La nova realitat farà que acabin desapareixent, però sempre i quan cada un de nosaltres fem el canvi positiu cap a una nova consciència universal respectuosa, equilibrada i justa. Davant de tanta confusió, confiem doncs, en una regeneració de la societat de dalt cap a baix i de baix cap a dalt.

    Redacció

    Posts relacionades

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/2026

    Una invitació

    17/08/2026

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/2026

    Incendis: només foc?

    16/07/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/20262 Minuts de lectura

    La crisi migratòria a Ceuta no és cap accident espontani, sinó el resultat d’una estratègia…

    Opinió

    Una invitació

    17/08/20262 Minuts de lectura

    Ja arriben les barques velles/ja arriben les traineres,/ja ve la meva estimada Rosa del Port./…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.