Inici Societat Els sinistres mortals a les carreteres de la Diputació, competència de Marc...

Els sinistres mortals a les carreteres de la Diputació, competència de Marc Castells, es redueixen un 80% en 10 anys

COMPARTIR

[Img #5661]El nombre de morts en accidents de trànsit a la xarxa de carreteres local de la Diputació de Barcelona s’ha reduït un 80% en una dècada. Mentre que l’any 2000 van perdre la vida a les carreteres locals 24 persones, al 2010 només van registrar-se 5 morts, i cap en els primers tres mesos de l’any 2013. La Diputació de Barcelona ha invertit aquest any 40 milions d’euros en els 1.600 quilòmetres de carreteres locals que hi ha a la demarcació per tal de «millorar les infraestructures viàries i garantir la protecció dels ciutadans que hi circulen», tal i com ha explicat l’alcalde [Img #5664]d’Igualada i diputat d’infraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació, Marc Castells.

La Unió Europea exigia a la Diputació de Barcelona que les xifres de mortalitat en accidents de trànsit es reduïssin en un 50% pel 2010 per tal d’arribar als barems de la resta de països europeus, però a la demarcació de Barcelona s’han superat les exigències i el nombre de morts en els 1.600 quilòmetres de carreteres locals s’ha reduït un 80%. «Tot i així, encara queda molt per fer, i volem arribar al 100%», ha declarat Castells.

D’altra banda, la Diputació de Barcelona també ha invertit 5 milions d’euros per tal de disminuir la sinistralitat dels motoristes i augmentar la seva protecció. Aquest 2013 s’invertirà en aquest sentit un milió més i «al final de la legislatura la seguretat dels motoristes en les carreteres estarà completament garantida», ha apuntat Castells.

A més, s’estan activant plans de zona perquè els camins que, amb el pas dels anys, s’han convertit en carreteres, es cataloguin com a tals i rebin inversions. No es feien aquesta mena de planificacions a la demarcació de Barcelona des del 1976. Marc Castells ha dit en aquest sentit: «Ara aconseguirem que les carreteres de moltes urbanitzacions per on abans passaven tres cotxes i avui hi passen 2.000 tinguin siguin catalogades i hi treballem amb garanties».

A la xarxa de carreteres locals de Barcelona hi circulen cada dia 750.000 vehicles, que equivalen a 1 milió de persones. Tot el conjunt de carreteres travessen 317 nuclis urbans que conformen 290 quilòmetres de trams urbans i també donen accés a 464 polígons industrials. De fet, el 20% de les carreteres locals passen per zones urbanes. La xarxa connecta 21 espais protegits, passa per 448 ponts històrics i té 212 línies de transport públics i més de 700 parades d’autobús. La velocitat mitjana d’aquestes carreteres és de 35 km/h.

[Img #5662]La presentació d’aquestes xifres aquest dimecres coincideix amb la inauguració de la exposició ‘Els carrers del territori’, que obrirà les seves portes demà al vestíbul de l’edifici de la Diputació de Barcelona. La mostra fa un repàs per la història de les carreteres locals de la demarcació, que va començar fa ara 150 anys. També analitza les funcions de les carreteres actuals, que passen per «integrar-se en qualsevol territori i donar mobilitat a qualsevol vehicle, ja sigui bicicletes, automòbils, motos o camions», segons ha explicat el gerent de Serveis [Img #5663]d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Vicenç Izquierdo.

Marc Castells visita Calaf com a diputat  coincidint amb l’inici de les obres a la carretera de Manresa       

Aquesta setmana han començat les tasques de millora i de reducció de la velocitat al tram urbà de la N-141 B, més coneguda com la carretera de Manresa. Les obres contemplen la introducció de [Img #5665]diversos elements que ajudin a reduir la velocitat en aquesta via, i que alhora millorin la seguretat de tots els seus usuaris —tant vehicles com vianants. Aquesta primera fase durarà un mes aproximadament, i actuarà sobre el tram que comprèn l’encreuament amb el passeig de Santa Calamanda fins a l’alçada del barri de la Pineda. Després, en una segona fase, s’actuarà específicament sobre la cruïlla del davant de l’estació de tren. Les obres a la carretera de Manresa seran possibles gràcies a un conveni signat entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Calaf, pel qual l’ens provincial assumeix el cost de les intervencions sobre la via, mentre que el municipi es farà càrrec de les obres d’arranjament de l’entorn de la carretera.

Aquest assumpte va ser un dels que es va tractar en la reunió que divendres va mantenir el nou diputat d’Infraestructures, i Urbanisme i Habitatge de la Diputació, Marc Castells, amb l’alcaldessa, Maria Antònia Trullàs, i el primer Tinent d’Alcalde, Joan Caballol. A banda d’aquestes importants actuacions, el diputat va voler conèixer de primera mà les necessitats del municipi en matèria de les seves competències així com del notable patrimoni arquitectònic de Calaf, per poder valorar possibles col•laboracions entre la Diputació i l’Ajuntament, en la mesura del possible, atès l’advers context econòmic.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*