Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Els anoiencs HoPeta Street Band, al Festival Corso de la Lavande de França

    14/08/2026

    «De qui són els carrers?» La Coll@nada obre un espai de reflexió sobre el dret a la ciutat, la cultura popular i la comunitat

    14/08/2026

    Vallbona d’Anoia recupera el taulell d’anuncis històric de l’antiga Societat Renovació Vallbonense

    14/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    31.3 °C
    IGUALADA
    • 14/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Cultura»Cinema»El Zoom presenta un telefilm sobre la vida de Concepción Arenal, amb la igualadina Diana Gómez al repartiment
    Cinema

    El Zoom presenta un telefilm sobre la vida de Concepción Arenal, amb la igualadina Diana Gómez al repartiment

    Per Redacció30/11/20121 Minut de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    [Img #2610]A mitjan segle XIX, en un context en què les execucions són encara motiu d’escarni públic i els presos no tenen cap dret, Concepción Arenal és nomenada visitadora de presons de dones. És a la presó de La Corunya on Arenal comença la seva lluita per millorar les condicions de vida dels reclusos. Aquesta és la història que narra la directora Laura Mañá al telefilm ‘Concepción Arenal, la visitadora de cárceles’, que s’ha estrenat aquest divendres al vespre al Festival Zoom d’Igualada. Segons Mañá, el film narra la vida «d’una d’aquestes [Img #2609]dones que, com tantes altres, han passat a la història desepercebudes i van ser molt importants». Es tracta d’una coproducció de TVE, TV3 i Televisió de Galícia.

    A mitjans del segle XIX, l’advocada i escriptora Concepción Arenal va treballar com a visitadora de presons i va ser la primera dona que va ostentar aquest títol atorgat pel Ministeri de Justícia l’any 1863. Arenal es va convertir en la precursora de la reforma penitenciaria. «Presentem la història d’una dona que va [swf object]canviar el sistema penitenciari espanyol i es tracta d’una d’aquestes dones, com tantes altres, que han passat a la història desapercebudes», ha explicat la directora del telefilm, Laura Mañá.

    Per aquest motiu, creu Mañá, «ja és hora que comencem a explicar qui eren aquestes dones que avui hi ha places i carrers que porten els seus noms però que la gent no les coneix». La directora catalana va ser nominada als Premis Gaudí d’enguany amb ‘Clara Campoamor, la mujer olvidada’, un telefilm que també relata la vida d’una dona clau per la història. Tanmateix, Mañá creu que les coses estan canviant i que «estem recuperant la vida de gent que han fet coses que han canviat el nostre dia a dia».

    El telefilm s’ha rodat a diferents indrets de Catalunya però també en altres paratges de Galícia com el Monestir de Santa Catalina a Ares, el Castell de Sant Felip a Ferrol o a les Fragas do Eume. Mañá ha explicat que moltes escenes han estat rodades a l’interior de presons de Galícia en unes condicions «molt dures» perquè «feia molt de fred».

    L’actriu Blanca Portillo interpreta a Arenal, la protagonista de la història. Portillo està acompanyada per Mabel Rivera, que interpreta el paper de Juana de Vega, i Pere Arquillué, al paper de Garrido, el responsable de la presó de dones. A més, el telefilm també compta amb la participació de l’actriu igualadina Diana Gómez que interpretava el paper d’una jove reclusa.

    Gomez ha explicat que interpreta el personatge de la Florentina, «una jove d’uns vint i pocs anys que està a la presó per un crim menor i allà dins pateix abusos sexuals. Ella intenta portar-se bé per sortir a fora i retrobar-se amb la seva parella però li passen coses que li canvien els plans i perd els papers». A més, l’actriu igualadina s’ha mostrat molt contenta de poder presentar el telefilm a la seva ciutat natal.

    ‘Concepción Arenal, la visitadora de cárceles’ s’ha estrenat aquest divendres al Festival Europeu de Telefilms d’Igualada i competeix a la Secció Oficial del certamen juntament amb set telefims més i tres minisèries.

    Redacció

    Posts relacionades

    Es presenta a Igualada “No Name Ceuta”, un documental que posa rostre a la frontera sud d’Europa

    06/07/2026

    S’obre la convocatòria d’inscripcions per a la 24a edició dels Premis Zoom

    20/06/2026

    Cinema per la memòria a Tous

    16/04/2026

    El Cineclub gaudeix d'»Historias del buen valle»

    02/04/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.