Inici Societat El Govern confia que Madrid inclogui el carril Bus de la B-23...

El Govern confia que Madrid inclogui el carril Bus de la B-23 en els pressupostos del 2014

COMPARTIR

[Img #8518]El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat en la cloenda del Fòrum Comarcal de la Mobilitat celebrat a la seu del Consell Comarcal del Baix Llobregat la «predisposició» del govern espanyol per treballar conjuntament amb el Govern en el projecte per instal·lar un carril bus a la B-23, en el seu tram entre Molins de Rei i Barcelona. Font ha explicat que el projecte de l’obra estarà llest a principis del 2014 i que confia que Madrid inclogui la inversió necessària per executar-ho, d’uns 10 milions, en els pressupostos de l’any vinent. [Img #8517]«És una quantitat important, però assumible, que ens permetria gestionar millor la mobilitat» en aquest entorn, ha afirmat.

«La bona notícia és la predisposició que ha mostrat el govern espanyol per treballar conjuntament en aquest projecte», ha destacat Font, tot i admetre que ara per ara no tenen cap confirmació oficial que els garanteixi que la partida estarà consignada entre les inversions previstes per l’any vinent en infraestructures per a Catalunya. La inversió, segons ha afegit, estaria al voltant dels 10 milions d’euros i també inclouria l’estació d’autobusos que s’adequarà a la Zona Universitària.

El secretari ha explicat que el projecte informatiu d’aquesta actuació ja està elaborat i que properament el Departament de Territori i Sostenibilitat i el Ministeri de Foment començaran a treballar conjuntament en la redacció del projecte d’obres, que no ha de suposar la construcció d’una nova infraestructura sinó aprofitar la que ja existeix.

L’actuació a la B-23 preveu la reordenació dels carrils actuals de la via i reduir l’amplada de la mitjana per tal de poder incloure un nou carril per al pas exclusiu de transport públic, principalment autobusos o taxis, en format reversible. En funció de les característiques finals que acabi tenint aquest carril, el projecte podria permetre també el trànsit de motos, tot i que aquest aspecte no està encara decidit, mentre que no s’usarà per a vehicles d’alta ocupació (VAO), segons han explicat a l’ACN fonts del Departament. A banda, s’hi haurà de dur a terme tot l’aspecte de la senyalització del carril i dissenyar-ne el sistema de gestió.

Font s’ha mostrat convençut de la millora que aquesta actuació tindrà en la mobilitat d’entrada a Barcelona des del Baix Llobregat i l’Anoia en transport públic, i ha volgut remarcar que en cap cas aquest projecte es pot comparar amb el carril Bus-VAO de la C-58. «Són dos models totalment diferents, una cosa és una nova infraestructura de carril doble i amb una inversió de més de 80 milions d’euros, i una altre és aprofitar una estructura que ja tenim».

Sobre el cas de la C-58 ha valorat que el model no ha funcionat també per l’elevada expectativa social i econòmica que s’havia generat i s’ha mostrat convençut que un cop passi l’actual crisi i l’activitat econòmica es recuperi es comprovarà la utilitat del carril Bus-VAO.

Font ho ha explicat en la cloenda del Fòrum Comarcal de la Mobilitat que va celebrar la setmana passada el Consell Comarcal del Baix Llobregat. Precisament, el carril per a busos de la B-23 és una de les vàries infraestructures de mobilitat reivindicades des del territori, juntament amb la L9 del metro que ha d’arribar a l’Aeroport de Barcelona o la variant de Vallirana, entre d’altres.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*