Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Els anoiencs HoPeta Street Band, al Festival Corso de la Lavande de França

    14/08/2026

    «De qui són els carrers?» La Coll@nada obre un espai de reflexió sobre el dret a la ciutat, la cultura popular i la comunitat

    14/08/2026

    Vallbona d’Anoia recupera el taulell d’anuncis històric de l’antiga Societat Renovació Vallbonense

    14/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    32.3 °C
    IGUALADA
    • 14/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Poliesportiu»Diumenge, nova edició de la Cursa de l’esquiador
    Poliesportiu

    Diumenge, nova edició de la Cursa de l’esquiador

    Per Redacció29/11/20121 Minut de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    [Img #2585]Aquest diumenge UEC Anoia organitza tot un clàssic de l’esport anoienc: la 24a. edició de la Cursa de l’esquiador. Enguany les proves, en les modalitats de marxa, cross i BTT, es realitzaran per l’entorn del municipi de Pujalt.

    La cursa manté el seu poder de convocatòria i hi ha més de 1.000 participants inscrits que disputaran les diferents proves des de primera hora del matí als recorreguts de les diferents modalitats.

    Una cursa amb història

    El 1989 es van programar un seguit d’activitats per tal de commemorar el 25è aniversari de l’Entitat. Una d’elles fou la Cursa de l’Esquiador, proposada per qui en seria el director i l’ànima durant una colla d’edicions, en Joan Vives.

    Inspirant-se en les competicions que cap a la tardor s’organitzen en els països nòrdics per preparar-se per a la temporada d’hivern, ell n’ideà una amb una sèrie de trets tan singulars que van fer que des del començament no fos una cursa com qualsevol altra. I, tot i que amb el temps aniria evolucionant per adaptar-se a les circumstàncies del moment, l’essència no ha canviat: un esdeveniment esportiu que, per la seva naturalesa, pugui englobar el màxim d’amants de la pràctica esportiva en un entorn natural.

    D’aquí les tres modalitats de competició: marxa, cross i BTT. En les primeres edicions compartien el mateix recorregut, però en augmentar la participació, per raons de seguretat i per millorar-ne el funcionament, s’optà per fer dos recorreguts independents: un per a marxadors i caminadors i l’altre pels ciclistes.

    Un altre tret característic que ha canviat és la forma dels itineraris. Al principi eren linials, amb sortida a Igualada i arribada a un municipi o indret singular de la nostra comarca. Això comportava una colla d’entrebancs logístics i, amb el temps, -i de manera molt encertada- s’optà per decantar-se per recorreguts circulars, amb sortida i arribada al mateix municipi. Aquest canvi féu possible que el nombre de participants provinents de més enllà dels nostres límits comarcals augmentés considerablement.

    I, parlant dels recorreguts, des de la primera edició s’ha tingut molta cura en la recerca de pistes, camins i corriols -a vegades perduts i recuperats per a la cursa-, per tal d’oferir uns itineraris atractius, tant des del vessant competitiu com del paisatgístic. La Cursa de l’Esquiador és, així, una altra forma de descobrir i fer conèixer la riquesa natural de la nostra comarca.

    Tota aquesta suma d’ingredients han fet que la Cursa de l’Esquiador s’hagi consolidat en el camp de les competicions populars del nostre pais, com ho demostra el fet que, any rere any, hagi anat augmentant el nombre de participants: dels gairebé 150 participants de la primera edició s’hagi superat els 1600 de les darreres.

    Redacció

    Posts relacionades

    Josep Pons, campió del torneig d’escacs del barri de Xauxa

    06/08/2026

    L’Aura i el Leo, dos joves gimnastes igualadins brillen al Campionat d’Espanya de Gimnàstica Artística

    25/07/2026

    Èlia Torras (Anoia Club Gimnàstic), subcampiona d’Espanya als 9 anys

    13/07/2026

    Èxits dels esportistes del Furio Jol Vilanova del Camí

    11/07/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.