Inici Societat El Consorci Sanitari de l’Anoia vol donar veu a la ciutadania en...

El Consorci Sanitari de l’Anoia vol donar veu a la ciutadania en el seu nou Pla Estratègic

COMPARTIR

En tots els entorns empresarials es fa necessari elaborar plans estratègics que ajudin a les entitats a evolucionar, i més quan els entorns són tant canviants com és el sanitari.

Assolits els anteriors objectius, el Consorci Sanitari de l’Anoia (CSA) està treballant en un nou Pla Estratègic de cara al 2019-2021 que marqui les línies amb les que vol desenvolupar objectius i accions concretes que facin avançar l’entitat.

Un Pla Estratègic s’elabora gràcies a la participació dels màxims òrgans de govern de l’entitat, dels propis professionals que hi treballen i/o de representants d’entitats vinculades ja siguin organismes oficials o altres ens del mateix sector (aliances).

Enguany, el que vol ressaltar més el CSA és que vol que el propi ciutadà i ciutadana tingui la seva veu representada i pugui expressar la seva opinió de com vol que sigui la entitat de salut de la seva referència.

El CSA aposta, enguany, per a 7 línies estratègiques a desenvolupar:
1. Enfortir la relació amb les persones i la seva salut
2. Crear condicions per a l’atracció, compromís i fidelització dels professionals
3. Potenciar pràctiques i models assistencials orientats a resultats per millorar l’atenció amb qualitat i seguretat
4. Promoure, crear i consolidar xarxes amb altres institucions que incrementin la fortalesa del CSA
5. Promoure activament una política de responsabilitat social corporativa
6. Impulsar la docència, la recerca i la innovació mitjançant la gestió del coneixement
7. Aplicar la tecnologia per apropar el CSA a la ciutadania, optimitzant processos i garantint la seguretat.

El CSA té pensat en la participació ciutadana en algunes d’aquestes línies en forma de treball de grup, ja sigui com a reunions amb representants d’associacions de malalts a les que està vinculat, amb l’elaboració d’entrevistes/enquestes a grups de pacients en els diferents dispositius assistencials (Hospital, en àrees com Urgències, Consultes, etc.., el CAP Nord, Salut Mental…), la creació de grups focals de discussió entorn a un conjunt de preguntes, o bé grups de treball per explorar l’abordatge de diferents mancances que es puguin tenir per satisfer les expectatives dels ciutadans/anes. Igualment, es publicaran enquestes d’opinions a través de les seves pròpies xarxes socials.

Amb aquest treball, el CSA vol tenir la certesa que totes les persones de qui té cura de la seva salut se sentin escoltades i representades. Només així el Consorci creu que pot donar solidesa a aquest nou Pla.

FER UN COMENTARI

*