Inici Societat Conductors multats pel radar de Vilanova del Camí inicien mobilitzacions

Conductors multats pel radar de Vilanova del Camí inicien mobilitzacions

COMPARTIR

Els radars instal·lats el passat mes de desembre a la C-244 al seu pas per Vilanova del Camí -un dels quals ja ha patit destrosses en les darreres setmanes- han començat a multar a centenars de conductors que han iniciat mobilitzacions després de rebre les primeres multes.

Segons han explicat alguns conductors a infoanoia.cat, les multes que reben sovint són més d’una i amb imports que arriben als 400 euros. Segons han afegit els usuaris afectats, en funció del límit de velocitat superat, la infracció es qualifica com molt greu i contempla també la retirada de punts del carnet de conduir.

Aquest dissabte, a través de les xarxes socials, s’ha organitzat una marxa lenta amb clàxons en el tram on hi ha els radars, una convocatòria que es preveu repetir aquest mateix diumenge a les 8 del vespre. Usuaris afectats ja s’han aplegat en grups de Facebook i WhatsApp amb més d’un miler de membres. Els dos radars s’ubiquen en el tram de la carretera entre la rotonda de la Masia i la rotonda de la residència Amavir. Es tracta d’una zona urbana i, per tant, els radars són gestionats per l’Ajuntament de Vilanova del Camí.

L’Ajuntament defensava al desembre que no tenia afany recaptatori

El govern municipal va justificar la polèmica mesura amb la reforma del Reglament General de Circulació, que va limitar a 30 km/h la circulació a les ciutats en totes les vies d’un sentit o doble de circulació, però només amb un carril per cada banda.

El passat mes de desembre, l’ajuntament reconeixia que es podria haver establert una velocitat màxima de 40 o 50 km/h, però assenyalaven que els radars pedagògics ubicats anteriorment a la zona confirmaven que la velocitat dels vehicles en aquest tram s’excedia amb escreix.

La regidora de Règim Interior, Susana Gutiérrez, recordava el passat mes de desembre que aquesta és una zona sensible per als vianants, amb la proximitat d’una escola bressol i una de primària, el CAP, el Centre Cívic Barri de la Pau… i recentment una gran superfície comercial. Gutiérre i el cap de la Policia Local coincidien que s’havia d’actuar “i no esperar que hi hagi una desgràcia per aplicar les mesures”.

El 30% dels vehicles va duplicar la velocitat la primera setmana

Amb les dades de la primera setmana de funcionament que va fer públiques l’ajuntament el radar va constatar que un 30% dels 3.500 vehicles que van passar per aquesta via dupliquen com a mínim aquesta velocitat. Gairebé un de cada quatre (un 24,28%) anaven entre 60 i 70 km per hora, però hi ha un 5% més que fins i tot superen els 70 km/h i concretament una quarantena de vehicles anaven per sobre dels 80 km/h -i en hores diürnes-, una velocitat que segons subratlla Gutiérrez és alarmant, perquè “els estudis de la Direcció General de Trànsit constaten que cap vianant sobreviu a un atropellament a aquesta velocitat”. De fet, com argumenta la regidora de Règim Interior, bona coneixedora en prevenció de riscos, “les dades de l’OMS estimen que el 10% de les persones atropellades a 30 km/h poden rebre ferides mortals, una xifra que augmenta fins al 80% en el cas de circular a 50 km/h”.

Gutiérrez també defensava llavors que no hi ha cap afany recaptatori. “No és qüestió de tocar la butxaca” afegeix el cap de la Policia Local respecte a aquesta qüestió “s’han pres totes les mesures que teníem al nostre abast per conscienciar sobre el tema”. Creu que el radar suposarà un canvi i que després de justificar els motius que han portat a la seva col·locació la ciutadania prendrà consciència.

“L’única cosa que li demanem al conductor és que aixequi el peu de l’accelerador i que en comptes de travessar aquesta via en 15 segons la travessi en 30, perquè volem que el conductor arribi a casa i el vianant també”.

4 COMENTARIS

  1. Yo li diria a la regidora que que ja semafors per tot arreu els cuals poden apretar el boto i pasaran tranquils , per els colegis tenen el semafor amb un policia , pro la majoria els poten al cole amb cotxa el que li dire a la regidora que tots els cotxas que pasen que son molts van amb cuidado sempre i pot haber algun que corra un poc y si algu es pasa ho fa amb horas que no hi ha transeunts , i tambe sobre que i pot haber accidents sera per culpa dels peatons casi sempra cuantes vegades m’ ha pasat que travesan de cop pel parterras , si vol a la?regidora li ensenyare els caminets que fan per travesar els parterras

  2. Y tambe li dire a la rejidora que pels laterals tambe i corran i la lateral de devant del mercadona per no pasar per la carretera , pasan molt depresa per poguer entra a la rotonda de la Masia per devant dels que anem a 30 p/h , es una carretera comarcal la C244 pro a 30 per Hora crec que es un error , li agrairia a la regidora que si ja moltes multes ( que segu que ni auran ) i are vaig per l’ alcaldesa que lo que recaudin que siguin per abaixar els impostos dels Viladovins

  3. El més vergonyós és que si una multa hauria de complir una funció pedagògica, es a dir, que quan la reps, hauries de tenir la possibilitat de no tornar a incomplir el que sigui, per evitar tornar a ser sancionat. Però aquesta funció desapareix quan les multes al mateix punt i per la mateixa causa, t’arriben totes de cop sense que cap possibilitat d’autocorreccio.Es converteix així en una funció única , exclusiva i injustament recaptatòria.

FER UN COMENTARI

*