Inici Destacats El comerç de Vilanova del Camí repartirà 5.000 euros en vals de...

El comerç de Vilanova del Camí repartirà 5.000 euros en vals de compra i 30 caps de setmana en cases rurals

COMPARTIR

Aquest dilluns s’ha donat el tret de sortida a la campanya “Vilanova té premi” amb una excel·lent participació dels comerços. Fins el 30 de novembre, les compres que es facin als establiments adherits es premiarà amb una butlleta que entrarà en el sorteig de 80 premis: 30 caps de setmana per a dues persones en un establiment rural de la comarca i 50 vals de compra de 100€ que revertiran de nou en el comerç local.

L’objectiu de la campanya és doble, assenyala el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Barón. Per una banda, incentivar el consum en el comerç de proximitat i de l’altra, oferir la possibilitat a les famílies de redescobrir turísticament la comarca.

Des de l’inici de la pandèmia, explica Jordi Barón, l’Ajuntament treballa intensament i de manera transversal, per a donar suport al teixit empresarial i comercial del municipi. “El comerç”, diu Barón, “és una de les apostes clares d’aquest govern”.

A banda de la campanya “Vilanova té premi”, la regidoria ha posat a l’abast del comerç local diferents recursos tècnics. El primer, amb l’objectiu d’apropar les noves tecnologies als comerços, va començar dilluns passat amb un webinar sobre WhatsApp Business, una eina senzilla i útil per incentivar les vendes, explica el regidor.

Una vintena de comerços van participar en aquesta iniciativa que, en una segona fase, destina un paquet d’hores per fer assessoria individualitzada.

El segon eix en què treballa la regidoria de Promoció Econòmica és el suport emocional als comerços, dirigit també a l’augment de les vendes. El projecte s’enceta aquest pròxim dilluns, amb una sessió conjunta per als comerços interessats i després, es coordinaran les sessions personalitzades.

Com a tercera línia d’acció, la regidoria ha posat a disposició dels comerços un recurs de creació i generació de continguts audiovisuals amb l’objectiu de promocionar productes o serveis a les xarxes socials.

Més il·luminació i decoració dels carrers per reforçar la campanya de Nadal

A banda d’aquests tres eixos d’acció, la regidoria ha fet una inversió important amb la voluntat de reforçar la campanya de Nadal. Una campanya que enguany, per les circumstàncies actuals, serà molt diferent a les anteriors. El regidor ha anunciat que s’ha optat per incrementar la il·luminació i la decoració nadalenca dels carrers i places del municipi que també s’ambientaran amb un fil musical durant tot el mes de desembre i fins després de Reis.

Barón ha explicat que treballen conjuntament amb Vilanova Comerç perquè la campanya de Nadal sigui ben reeixida, malgrat que no puguin fer-se activitats tradicionals com la Fira.

L’alcaldessa Noemí Trucharte ha aprofitat la roda de premsa d’aquest dimarts per animar als comerciants a participar de les accions que ha preparat Promoció Econòmica amb la voluntat de promocionar el comerç de proximitat i incentivar les compres al municipi. “Darrera de cada botiga hi ha una família que viu del què ven”, recorda l’alcaldessa.

Des del mes de març l’Ajuntament ha treballat per tirar endavant un paquet de mesures i accions per fer front a la Covid i els efectes devastadors que ha tingut en tots els àmbits. La màxima prioritat, diu Trucharte, “ha estat sempre la de garantir que ningú es quedi enrere, ni ara, ni mentre duri el procés de recuperació”.

Durant aquests mesos de pandèmia, ha explicat l’alcaldessa, l’ajuntament ha creat diferents ajudes i incentius per al comerç, els autònoms i les petites i mitjanes empreses. Abans de l’estiu es va aprovar una línia d’ajudes econòmiques directes de 40.000€ per al comerç local i una altra línia d’ajudes en forma de microcrèdits de 80.000€.

També es va acordar l’ampliació excepcional de les terrasses dels bars i restaurants i ha bonificat la taxa d’ocupació de la via pública amb una inversió de 17.000 €. Així mateix s’ha bonificat al 100% la taxa d’ocupació d’espai als emprenedors Viver d’Empreses del Centre d’Innovació Anoia i s’han invertit 7.000 € en el projecte Conca Comerç, per impulsar el consum de productes de proximitat.

A banda d’aquestes ajudes directes o indirectes al teixit productiu local, l’Ajuntament ha creat diferents partides per mitigar l’impacte que aquesta crisi ha provocat en els col·lectius més vulnerables.

FER UN COMENTARI

*