La setmana passada va entrar en servei una nova zona d’aparcament de rotació a Igualada. Es tracta del que s’anomena com a zona taronja, el que implica controlar l’estacionament de vehicles mitjançant l’obtenció d’un tiquet obligatori entre les 9 i les 13 hores, i les 16 i les 20. La primera hora i mitja no tindrà cap cost.
Aquesta nova zona taronja se situa entorn del Centre d’Atenció Primària Igualada Urbà i de l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Des de CCOO Anoia consideren que aquests tipus de mesures poden permetre facilitar l’aparcament de vehicles per realitzar determinades gestions en hores de gran activitat, deixant espai disponible per a l’estacionament de curta durada i reduint la circulació de vehicles que ho necessiten.
Tanmateix, el sindicat considera que aquesta mesura no ha estat ben plantejada, i que ha de contemplar una visió integral de les necessitats de mobilitat d’Igualada i del seu entorn immediat.
Tal com el sindicat ha traslladat a representants del consistori, l’actual mesura tindrà una afectació directa sobre persones treballadores o estudiants que fan servir el transport públic, tant de FGC com d’autobús. Es tracta de col·lectius que han de combinar el desplaçament amb vehicle particular amb la xarxa pública, i que requereixen aparcar els seus vehicles durant moltes hores. També es poden donar situacions de persones que requereixen més enllà d’hora i mitja durant la seva visita al CAP.
A partir d’aquesta situació, des de CCOO Anoia traslladen les següents propostes:
● Cal l’aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, amb la incorporació de mesures efectives per al canvi de model de mobilitat, massa depenent del vehicle particular a hores d’ara.
● La vinculació de l’estacionament en zona taronja a la utilització de transport públic, estenent la tarifa gratuïta per als seus usuaris i usuàries.
● Enfortiment del servei de transport públic del CAP i la mateixa estació, reduint la necessitat de circular amb vehicle particular.
● Millora de l’accessibilitat a peu i amb bicicleta a aquests tipus d’espais. A manera d’exemple, cal denunciar la manca d’aparcaments per a bicicletes a l’estació.
● Planificació de noves zones d’estacionament dissuasori per donar servei a l‘estació de FGC.
CCOO sosté que les seves propostes «tenen sentit i són de baix cost, i per això que la seva aplicació podria ser ràpida i útil per a les persones afectades».
Si el ayuntamiento, lo ha hecho, precisamente pensando en l@s usuari@s de FGC… que dejan su vehiculo todo el dia allí aparcado…
Teniendo dos parkings muy proximos… se podria usar el que está al lado de la comisaria, como zona naranja y el que está mas cerca de la estacion, para l@s usuari@s de FGC.