Inici Economia Casos d’èxit per animar nous emprenedors

Casos d’èxit per animar nous emprenedors

COMPARTIR

El servei d’assessorament Anoia emprèn -prestat pel Consell Comarcal de l’Anoia i els ajuntaments d’Igualada, Masquefa i Vilanova del Camí- ha donat a conèixer les experiències de tres dels emprenedors que han rebut el suport d’aquest servei. Malgrat les dificultats, tots valoren positivament el recolzament que han rebut per realitzar els tràmits inicials, elaborar el seu pla de negoci o accedir a subvencions o finançament.

El servei d’atenció a l’emprenedor del Consell Comarcal de l’Anoia, conjuntament amb l’Ajuntament de Vilanova del Camí, l’Ajuntament de Masquefa i l’Ajuntament d’Igualada, realitzen accions i serveis dirigits a totes les persones que estiguin pensant en obrir el seu propi negoci. S’ofereix orientació i assessorament dels passos i tràmits que s’han de dur a terme, des de l’anàlisi de l’oportunitat empresarial fins a la creació de l’empresa, a més d’oferir jornades, seminaris i activitats formatives per a millorar i ampliar les capacitats i habilitats dels futurs empresaris i empresàries.

Les accions d’emprenedoria que ofereixen aquestes entitats estan incloses dins el Programa Foment de l’Emprenedoria de la Xarxa Emprèn que està subvencionat pel Departament d’Empresa i Coneixement i el Fons Social Europeu i incloses dins el Programa de Cens Local de Serveis a les Empreses que està subvencionat per la Diputació de Barcelona. Totes les persones que estiguin pensant a obrir el seu propi negoci poden adreçar-se a qualsevol de les quatre entitats on rebran informació i orientació per a la creació d’una empresa.

El meu poble, una il·lusió feta realitat

pilar-i-miquel-valladolidLa Pilar Valladolid fa molts anys que treballa entre fogons i que tenia ganes de tenir el seu propi negoci. Quan el lloc on treballava va tancar les seves portes i es va quedar a l’atur, es va veure amb cor d’engegar el seu propi restaurant amb l’ajuda del seu germà Miguel. I ho va poder fer al restaurant que volia, l’antiga Casa Martínez de Vilanova del Camí, que portava un temps tancat.

Van començar anant a l’oficina del Servei d’Ocupació de Catalunya, i els van recomanar que busquessin ajuda en el servei d’acompanyament a l’empresa de l’Ajuntament de Vilanova del Camí. Pilar reconeix que “jo no sabia ni per on començar” i al servei municipal “em van ajudar moltíssim, a fer tota la paperassa, ens van ajudar a fer el pla d’empresa i a buscar subvencions”.

el-restaurant-el-meu-poble-esta-ubicat-a-vilanova-del-camiEls dos germans es van embarcar en aquesta aventura que, “de moment, va molt bé”, diu la Pilar. El seu germà Miguel explica que porten un any de funcionament i “hem intentat i crec que ho hem aconseguit, aixecar el restaurant”. Sobre l’oferta, Miguel Valladolid explica que fan menú diari, menú de cap de setmana, carta a les nits i cargols a la llauna el primer cap de setmana de cada mes, un plat per homenatjar els seus orígens lleidatans.

Pilar Valladolid no dubta a recomanar el servei d’emprenedoria a tothom qui vulgui engegar un negoci, “perquè t’ajuden molt i et fan la feina més fàcil”. Valladolid també està satisfeta del seguiment que es fa un cop arrencada l’activitat: “ens informen de cursos i noves subvencions, i així estem informats de les novetats que surten”

MC Born by cala: Emprendre per seguir la tradició familiar

josep-maria-calafell-es-limpulsor-de-mc-born-by-calaLa família de Josep Maria Calafell és de tradició botiguera. Regenta des de fa 40 anys l’establiment Modes Calafell de Santa Margarida de Montbui. Per això, quan es va quedar a la-personalitzacio-es-una-de-les-lines-de-negocil’atur després de 10 anys de treballar en una empresa va tenir clar que seguiria el seu propi camí en el món del tèxtil i el comerç.

Per fer-ho es va adreçar al servei d’assessorament Anoia emprèn del Consell Comarcal de l’Anoia, on el van ajudar amb els tràmits per engegar el seu negoci i en la elaboració del pla d’empresa. Així, fa tres anys que va obrir MC Born by Cala, una botiga a la travessia Sant Sebastià d’Igualada que té dues línies de negoci: “nosaltres a banda de vendre producte, també el personalitzem”, com explica Josep Maria Calafell. Així, la venda de roba per a infants des del naixement fins als 16 o 18 anys -en funció de la marca- conviu amb la personalització de productes. La planta baixa es destina a superfície dedicada a la moda, especialment les marques Mayoral i Tuc Tuc, de les que són distribuïdors oficials a la ciutat, mentre al pis superior hi ha el taller on es realitza la personalització de productes tèxtils o de marxandatge, com samarretes, motxilles o tasses.

El nom del seu negoci conserva referències al negoci familiar de Montbui, però també juga amb la paraula Born, que significa naixement en anglès i és el nom de la famosa botiga de discos que hi havia al mateix local anys enrere.

Calafell reconeix que “emprendre és molt maco, però també és molt dur”. Entre les dificultats que es troba indica que “hi ha molts impostos i costa de tirar endavant”. Malgrat tot, està satisfet i no dubta a recomanar el servei d’assessorament del Consell Comarcal de l’Anoia a tothom qui vulgui fer realitat una idea de negoci.

Ke divi!, emprendre per tornar als orígens

ke-diviLa família de Jordi Sangrà és de tradició hostalera. I ell, després d’estudiar, fer estades a l’estranger i treballar en diferents restaurants, reconeix que “arriba un dia en el que vols tenir alguna cosa pròpia”. I fer-ho “a prop de casa, podent comptar amb el suport familiar, sempre m’havia fet molta gràcia”. Un camí que en Jordi considera “un retorn als orígens familiars”.

I el juliol de 2014 va obrir a Calaf la cafeteria restaurant Ke divi!. Per engegar el seu propi negoci va recórrer al servei d’assessorament empresarial del Consell Comarcal de l’Anoia, on recorda que “ens van atendre molt bé, ens van ajudar a fer el pla d’empresa i a trobar finançament a través dels bancs”. Un suport que Sangrà considera “clau per haver arribat a aquest punt”.

ke-divi-1Els inicis, però, no van ser fàcils. El jove emprenedor explica que Calaf, “és un poble, castigat per la crisi, i on les coses noves… t’han de conèixer”. Per guanyar-se el reconeixement i confiança dels clients van iniciar diferents activitats com sopars amb maridatge de vins, “coses que ens donessin vida”. La seva filosofia és molt clara: “no hem de fer el que fan els altres”. Per contra, Jordi Sangrà reivindica que volen “destacar-se i fer coses diferents, però sempre destacant la cuina tradicional”.

I així, “fa cosa d’un any vam veure que la gent ens començava a respectar”. I les perspectives pel negoci del Jordi són bones: “estem creixent i estem mirant d’ampliar la capacitat del restaurant”.

FER UN COMENTARI

*