Inici Societat Capellades constitueix el seu Consell d’Infants

Capellades constitueix el seu Consell d’Infants

COMPARTIR

El dijous 8 de febrer s’ha fet la sessió de constitució del Consell d’Infants de Capellades. A l’acte hi ha assistit la regidora d’educació, Susana Moreno; l’alcalde, Aleix Auber; pares i mares; i els consellers i conselleres de cinquè i sisè de les dues escoles de Capellades triats pels seus companys de classe.

Tal i com es va explicar en el decurs de la presentació el Consell d’Infants és un espai creat per donar veu als nens i nenes de deu a dotze anys. La dinàmica de treball que s’ha establert és que es trobaran un cop al mes per debatre i actuar sobre els temes que els interessen. En aquest curs d’inici els dinamitzadors seran el Marc i la Laia, de l’empresa Urbanins, contractada per la Diputació de Barcelona, i la dinamitzadora Juvenil, Alícia Benito. Al llarg de les sessions primer es posaran d’acord en quins són els temes que més els preocupen i després debatran sobre com s’hi pot incidir.

A la sessió de presentació els alumnes van explicar perquè els fa il·lusió ser consellers i van començar a plantejar les seves reivindicacions. L’alcalde i la regidora van escoltar aquestes sol·licituds i els van emplaçar a una trobada a finals de curs per escoltar i treballar sobre la seva proposta final.

L’alcalde va intervenir en el debat posant èmfasi en el fet que són representants dels seus companys i, per tant, les propostes que es treballin no només han de partir d’ells mateixos sinó de les demandes que els han fet arribar des de les seves escoles.

Per arribar a la constitució d’aquest nou òrgan, s’ha fet un treball previ amb l’acompanyament dels professors de les dues escoles. Primer, els dinamitzadors van anar a totes les classes a presentar el Consell d’Infants. Després, les mestres van impulsar les campanyes per escollir 3 representants per aula, més un suplent. Finalment, es va fer les eleccions i es va constituir el Consell d’Infants de manera oficial.

Tal com destaca la regidora d’Educació, “aquest ha estat un procés on hem creat un marc ampli per treballar, per exemple definint per la nostra part que el Consell d’Infants és per alumnes de cinquè i sisè i que les trobades són mensuals, però a partir d’ara són ells qui han d’establir les seves dinàmiques i prendre les decisions sobre els temes que més els interessen”.

FER UN COMENTARI

*