Fa uns anys que des del Consell Comarcal de l’Anoia vam fer una aposta decidida per donar suport i potenciar les petites i mitjanes empreses i emprenedors/es del sector agroalimentari de l’Anoia. Vam identificar que havia un gruix important d’empreses que es dediquen en aquest sector, i que en molts casos requerien d’un cert suport i acompanyament per acabar d’arrelar des d’una òptica empresarial. Aquí és on neix el projecte “Del Camp a la Taula” amb el suport del programa “Xarxa de Productes de la Terra” de la Diputació de Barcelona, des d’on treballem accions especifiques ajustades a la realitat de la comarca, però també ens permet poder estar connectats amb una xarxa molt més amplia, compartint accions i experiències, amb tot el territori de la Província de Barcelona a nivell agroalimentari.
Concretament des del Consell Comarcal amb el projecte “Del Camp a la Taula” col·laborem amb un total de 108 empreses del sector agroalimentari de l’Anoia, i mirem d’ajustar-nos cada any a la realitat i necessitats de les empreses alhora de desenvolupar accions i projectes. Aquest darrer any per exemple, hem incidit en l’assessorament en com millorar la gestió empresarial, hem creat espais de trobada per a que es puguin conèixer les diverses empreses i emprenedors de la comarca, com millorar la promoció i comercialització dels productes de proximitat, i també hem apostat per una línia d’innovació gastronòmica amb les especies silvestres comestibles i les varietats agrícoles tradicionals, a través de l’entitat “Eixarcolant”. Gràcies aquesta aposta per a la innovació culinària, es que es va anar gestant un nou i ambiciós projecte que és el de crear el “Parc Agrari de la Conca d’Òdena”, com a nova forma de cultivar, compartir experiències i comercialitzar els productes de Km.0 dels nostres productors i productores de l’Anoia.
En resum des del Consell Comarcal hem apostat i seguirem fent-ho més que mai, per estar al costat i promocionar els nostres productors agroalimentaris, per a que puguin seguir treballant bons productes de qualitat i proximitat, i en aquesta línia intentarem facilitar-ne el camí, fent tot allò que estigui a les nostres mans, ajudant-los a que tinguin les eines per a que puguin créixer en les diverses àrees de la gestió d’una empresa, des de temes d’eficiència administrativa, fins a la promoció i comercialització dels productes, amb la finalitat de promoure bons productes del territori i que es puguin trobar i comprar en les botigues dels pobles i ciutats de la nostre Comarca.
Jordi Barón
Conseller de promoció territorial