Inici Societat El bus urbà de la Conca d’Òdena supera per primer cop els...

El bus urbà de la Conca d’Òdena supera per primer cop els 800.000 viatgers durant el 2017

COMPARTIR

L’Ajuntament d’Igualada, la Generalitat de Catalunya i l’operador del servei de bus a la ciutat, l’empresa S.A. Masats Transports Generals, han fet balanç aquest dimecres, 24 de gener, del funcionament de les línies urbanes durant l’any passat. N’han parlat l’alcalde, Marc Castells, i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

Pel que fa pròpiament a la ciutat d’Igualada, els usuaris es van incrementar el 2017 en un 4,82%, passant dels 379.449 als 397.747. Observant en detall les línies interiors, la Línia Circular 1 (LC1) va créixer de 188.618 a 196.263 viatgers, la Línia Circular 2 (LC2) ho va fer dels 190.831 als 201.484. Aquest increment, segons Marc Castells, posa de manifest diferents aspectes “com l’evident reactivació de l’economia i l’ocupació al territori, la creixent activitat universitària a la nostra ciutat i la bona valoració del servei de transport públic urbà que fan els nostres ciutadans”. Ricard Font ha assegurat que el creixement d’usuaris del bus urbà a Igualada «està per sobre de la mitjana catalana» i en el cas del servei que es presta a la Conca d’Òdena «estem arribant a l’excel·lència», posant com a exemple el nou vehicle que s’incorpora al servei aquests dies i que ha servit com a escenografia de la presentació d’aquestes dades.

D’altra banda, pel que fa al conjunt de línies que, des d’Igualada, connecten amb Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí, els usuaris van créixer en conjunt un 4,19%, passant dels 797.323 el 2016 als 830.737 el 2017 i superant, per primer cop, la franja dels vuit-cents mil. En concret, la Línia Transversal de Vilanova del Camí (LTV) ha passat de 240.863 passatgers a 253.184, pujant un 5,11%, la Línia Transversal de Santa Margarida de Montbui (LTM) ha crescut un 1,5%, dels 166.582 als 169.120 usuaris i, pel que fa a la Línia Transversal dels Festius (LTF), la pujada ha estat més moderada, passant de 10.429 a 10.686 passatgers.

Castells ha posat en valor els esforços per a la millora del servei que es duen a terme regularment, tant des de la pròpia companyia com des del propi Ajuntament, amb la col·laboració, també en diverses ocasions, de la Generalitat i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Ha recordat, per exemple, accions recents com són la instal·lació d’andanes de formigó en diferents parades per evitar l’estacionament de vehicles i garantir la correcta accessibilitat de les persones als autobusos, la connexió Wi-fi per als viatgers, el sistema d’informació de temps de pas a les parades o la contínua renovació de la flota de vehicles, entre altres. Totes elles, ha afirmat, han ajudat a fer que “la percepció dels usuaris pel que fa al bus urbà sigui d’un servei útil, puntual, fiable, eficient, accessible i, sobretot, una bona alternativa al vehicle privat”.

Nova parada del bus interurbà Igualada – Barcelona

D’altra banda, Castells i Font també han anunciat que en les properes setmanes s’instal·larà una nova parada del servei del bus Exprés.cat –operat per la companyia Hispano Igualadina-, que connecta Igualada amb Barcelona. El batlle d’Igualada ha dit que és una «reivindicació històrica de fa més de vint anys» el fet que la ciutat tingui una parada de l’autocar a la part nord de la ciutat. La nova parada s’ubicarà «al llarg de les properes setmanes» a la cantonada entre l’Avinguda Barcelona i l’Avinguda Balmes, davant del bloc «Punto Blanco».

A banda, també en les properes setmanes es preveu que les expedicions interurbanes cap a Barcelona que comencen i finalitzen a Jorba sumin dues noves parades al seu recorregut, tant d’anada com de tornada, al Pla de la Roixel·la i Sesoliveres. «Una reivinidicació de feia més de 20 anys», segons l’alcalde igualadí.

L’expedient per retirar la concessió a Monbus ‘segueix els terminis’

En relació a la companyia que ofereix el servei de corredor entre Igualada i Barcelona, la Hispano Igualadina, Font ha dit que el procediment per revocar-li la concessió «segueix els terminis previstos» i està previst que al voltant del mes de març «s’iniciï l’expedient de caducitat». Font ha avançat que «en els propers dies» es farà pública l’auditoria externa que es va realitzar a la companyia i que va detectar entre 6 i 8 expedients greus d’incompliment del servei.

FER UN COMENTARI

*