Què succeeix a la nostra ciutat perquè uns veïns del Barri de Montserrat d’Igualada, es manifestin a la plaça d’Alcàntara el passat dia 12 de gener, denunciant els talls de subministrament elèctric de l’empresa Endesa a desembre i principis d’aquest any ?. I que aquest problema, segons la notícia en premsa hagi estat solucionat gràcies a ”Igualada som-hi”.
Si realment era un problema a TOT EL BARRI i amb una durada de més d’un mes, a l’AVBM ens ha estranyat el nostre desconeixement i que no hi hagués cap queixa directa del veïns, ni cap avís de cap afectat ni entitat. Però el més estrany és que un problema d’aquesta envergadura no hagués estat resolt pel nostre Ajuntament (fos o no de la seva competència); perquè el consistori està per solucionar els problemes dels veïns i veïnes d’Igualada en la mesura de les seves possibilitats.
A conseqüència de la protesta veïnal i de la nota de l’AVBM, l’Ajuntament va respondre el dia 20 per mitjà del regidor de sostenibilitat, Miquel Vives: “per la nostra part, tot i que no és estricta competència de l’Ajuntament, hem parlat amb Endesa per conèixer al detall la situació. Es tractava d’un problema amb el cablejat subterrani”. El regidor va exposar que “hi va haver talls els dies 25 i 26 de desembre; els dos talls posteriors, el 27 de desembre i el 9 de gener van ser a causa de les reparacions”.
Així, si l’Ajuntament confirmava que des del 27 de desembre s’estava gestionant i estaven en vies de solución els talls de subministrament elèctric a una zona determinada del Barri Montserrat (dies 25 i 26 perquè els talls del 27 i del 9 eren conseqüència dels arranjaments de l’avaria), no hagués estat el més prudent comunicar-ho llavors als veïns i tranquil·litzar-los ?; i no ho va comunicar tampoc a “Igualada som-hi” i a la resta de forces polítiques de l’Ajuntament quan s’entén que tenen comunicació directe entre ells ?.
En resum: perquè el dia 12 de gener, divuit dies després dels talls del mes de desembre es realitza la protesta dels veïns afectats; s’estava o no solucionant el problema ja el dia 12 de gener ?.
L’AVBM va demanar que aquestes qüestions fossin aclarides el passat 26 de gener al Ple ordinari de l’Ajuntament del passat 26 de gener. Un cop exposades, la resposta del regidor Sr. Miquel Vives va ser ”res” (no va confirmar-ho ni desmentir-ho) i la resposta del Sr. Jordi Cuadras va ser “reafirmar-se” en les seves declaracions a l’acte del passat dia 12 i als mitjans de comunicació.
Per l’AVBM, tot i no saber fins a la seva publicació de l’existència ni de la durada dels talls de subministrament elèctric ni quan van succeir ni la quantitat d’afectats, etc., aquestes respostes ens clarificaven qui havia estat al costat dels afectats (fossin els que fossin) i qui havia exercit la seva pressió política davant Endesa i qui no.
Volem exposar un dubte que ens ha sorgit: Si els veïns d’Igualada tenen problemes amb les empreses amb les que tenen contractat el seu subministrament de llum, aigua, gas, telefonia, etc. i no tenen solucions amb la celeritat que esperen, el més aconsellable per resoldre amb rapidesa seria, dirigir-se als partits que tenen representació al nostre consistori ? o dirigir-se a l’equip de govern del nostre Ajuntament ?.
Junta Associació de Veïns Barri de Montserrat