Les cinc associacions de mares i pares d’alumnes dels cinc centres públics d’Igualada (Dolors Martí, Emili Vallès, Gabriel Castellà, García Fossas i Ramon Castelltort) es van aplegar el passat diumenge 1 de juliol al Ramon Castelltort per valorar les accions dutes a terme conjuntament durant el present curs 2017/18 i planificar les accions de cara al 2018/19. Entre els punts acordats hi va haver el de sol·licitar una reunió al conjunt de forces polítiques igualadines per poder conèixer de primera mà quina serà la seva postura en matèria d’educació de cara al proper mandat, en tant que al maig de l’any vinent hi haurà noves eleccions.
Les cinc entitats van repassar les accions dutes a terme durant el curs que ara s’acaba (comparsa de Carnestoltes, campanya de comunicació, cicle de xerrades…) i van valorar la seva possible continuitat. També es va valorar molt positivament les xifres d’inscripcions a P-3 aconseguides enguany, alhora que es va insistir en la necessitat que en els propers anys la ciutat treballi amb l’objectiu d’augmentar la demanda d’escola pública alhora que ofereixi la mateixa quantitat de places d’escola pública que de privada-concertada. Aquest abril, per només 197 places ofertades de P-3 d’escola pública (el 36% del total) hi havia 235 places d’escola privada-concertada (el 63%), unes xifres que no es corresponen amb les tendències expressades per les famílies durant el període de pre-matriculacions ni amb la mitjana catalana, en què la xarxa pública escolaritza el 67,2% de l’alumnat de Primària.
Les cinc juntes també van identificar les possibles millores estructurals que es podrien realitzar en cadascun dels centres, de titularitat municipal.
Després d’anys de treballar en xarxa, un altre dels punts tractats durant la trobada va ser la possible constitució d’una federació local d’AMPAs que vetlli pel conjunt d’ensenyaments públics de la ciutat. Aquesta va ser la setena trobada anual de les AMPAs d’escoles públiques d’Igualada: el 2012 va ser quan va sorgir la iniciativa d’aplegar-se i començar a coordinar sinergies, i de llavors ençà la trobada cada any ha tingut lloc en una escola diferent.