Inici Destacats Aliança entre Montbui i la Unió Empresarial de l’Anoia per reclamar la...

Aliança entre Montbui i la Unió Empresarial de l’Anoia per reclamar la segona fase de la Ronda Sud

COMPARTIR

L’any 2010 es va inaugurar la primera fase de la Ronda Sud d’Igualada, una vella reivindicació del territori, ja que es tracta d’una infraestructura cabdal pel desenvolupament econòmic per a la seva funció de connexió entre diferents municipis i polígons rebaixant el temps de transport de les mercaderies i millorant la connexió de les empreses de la Conca amb l’exterior.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui i la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) fan un front comú per plantejar i reclamar aquesta necessitat urgent d’executar la segona fase del projecte, que ha de connectar el traçat actual de la Ronda Sud amb l’autovia A-2 a l’altura de Jorba. Actualment la ronda finalitza a la rotonda que hi ha entre els nuclis de població de Montbui i el polígon del municipi.

De fet, actualment, aquesta ronda es troba totalment infrautilitzada i tot just aquest dilluns arrenquen les obres de la connexió amb Igualada, que encara trigarà un any i mig a ser una realitat. Per l’altra banda, les institucions esmentades, també han reclamat al govern la connexió de la Ronda Sud amb l’autovia A-2, a través de l’enllaç Sant Genís-Jorba, formant una xarxa arterial “que ha de descongestionar de trànsit la capital de l’Anoia facilitant el trànsit entre els Polígons de la Conca incrementant la connectivitat entre municipis”.

Una de les zones industrials més afectades és el nou polígon dels Plans de La Tossa de Santa Margarida de Montbui, on s’instal·laran 7 empreses que ja han adquirit terrenys. Una activitat que, per ajuntament i patronal “fa necessària la connexió de la Ronda Sud amb la rotonda de Jorba a l’A-2”.

En un comunicat conjunt asseguren que “la competitivitat del nostre territori i de les indústries depèn, en bona part, d’una bona xarxa d’infraestructures que faciliti la connexió entre territoris”, per tot això, tant l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui com la Unió Empresarial de l’Anoia insten a l’administració -en aquest cas a la Generalitat- que es faci efectiva aquesta connexió de la Ronda Sud amb l’autovia A-2 a través de l’enllaç Sant Genís-Jorba.

1 COMENTARI

  1. En aquesta anunciada ALIANÇA per fer “un front comú per plantejar i reclamar aquesta necessitat urgent d’executar la segona fase del projecte, que ha de connectar el traçat actual de la Ronda Sud amb l’autovia A-2 a l’altura de Jorba” no participen altres Ajuntaments de la Conca d’Òdena, especialment el d’Igualada, per fer-se escoltar amb més fermesa ??.

    Recordem que en una noticia del 27-04-20 publicada en la web de l’ajuntament d’Igualada sobre
    ELS ALCALDES I ALCALDESSES DE LA CONCA D’ÒDENA ES REUNEIXEN AMB EL CONSELLER CALVET PER REIMPULSAR IMMEDIATAMENT EL PLA DIRECTOR URBANÍSTIC D’ACTIVITAT ECONÒMICA,

    entre altres temes deia:

    “Els alcaldes i alcaldesses han consensuat amb el Departament de Territori la conveniència de reprendre l’opció d’allargar l’actual recorregut de la Ronda Sud perquè tingui continuïtat des de Santa Margarida de Montbui fins a Jorba, tal com es preveia en el plantejament inicial”

    Si bé ja s’ha aprovat inicialment el PDUAECO (amb uns retalls que abocaran a empitjorar el declivi
    industrial de les darreres dècades) i iniciades les obres de connexió pendent des de d’inauguració de la Ronda Sud, fa més de 10 anys, que permetrà l’accés a la zona sud d’Igualada sense passar pel centre (Av. Montserrat o Passeig, , Av. Caresmar, Soledat) als vehicles procedents de l’EST; particularment necessari pels vehicles pesants que han d’accedir a les indústries.

    I quants anys més hauran de passar per gaudir també de les avantatges del nou accés als vehicles procedents del altre extrem, de l’OEST (i completar la circumval·lació pel NORD i SUD), sense un consens, una aliança ferma, de tots el agents implicats, començant per tots els Ajuntaments ??

FER UN COMENTARI

*