Inici Destacats Els ajuntaments de l’Anoia sud reclamen el desdoblament complet de la B-224

Els ajuntaments de l’Anoia sud reclamen el desdoblament complet de la B-224

COMPARTIR

La Unió Empresarial de l’Anoia s’ha reunit amb representants dels consistoris de l’Anoia Sud (Piera, Hostalets de Pierola, Vallbona d’Anoia i Masquefa) per conèixer de primera mà les necessitats i les principals preocupacions que tenen les poblacions a nivell de comunicacions, infraestructures i mobilitat, i així poder traçar accions conjuntes per afavorir el creixement social i econòmic de l’Anoia Sud.

A la reunió, els representants de les poblacions de l’Anoia Sud van expressar el seu descontentament amb les poques inversions en matèria de comunicacions que es fan a la zona. Afirmen que “es fan accions de millora puntuals, però no es resol el mal més gran”, referint-se al desdoblament de la B224 (que uneix Vallbona amb Masquefa). Pels representants de les poblacions de l’Anoia Sud “aquesta via és un eix bàsic per a la nostra mobilitat i cal desdoblar-la tota per l’alt nombre de vehicles que hi circulen diàriament i per minimitzar els accidents de trànsit”. La Generalitat ja ha presentat un projecte per desdoblar la via entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell, però no al tram anoienc. També van coincidir en la necessitat de construir una variant a Piera i Vallbona, per eliminar el pas de la carretera B-224 pel mig d’aquestes dues poblacions, així com també es va parlar de la millora de la carretera B-231, que connecta els Hostalets de Pierola amb Esparreguera i l’Autovia A2, i la necessitat de desdoblar tota la c-15, eix vial bàsic que connecta l’Anoia amb la costa.

La connexió directe amb el quart cinturó (B-40) va ser una altre de les demandes que es van exposar a la trobada afirmant que “aquest enllaç aproparia l’Anoia als vallesos i podria ser un pol d’atracció per a l’arribada de noves empreses, dinamitzant a la vegada els diversos polígons industrials de la zona”.

Pel que fa al transport públic, els representants de l’Anoia Sud van assegurar que cal trobar una solució per comunicar els barris i les urbanitzacions, i en relació al tren van reclamar una tarificació per quilòmetres i no per zones.

Al finalitzar la trobada el president de la Unió Empresarial de l’Anoia va posar la UEA a disposició del ajuntaments “amb la voluntat de millorar i dinamitzar econòmicament el territori, perquè l’única manera de fer-ho és treballar conjuntament i amb consens”.

FER UN COMENTARI

*