Inici Destacats Els ajuntaments d’Igualada, Òdena, Montbui i Vilanova obren una línia de microcrèdits...

Els ajuntaments d’Igualada, Òdena, Montbui i Vilanova obren una línia de microcrèdits dotada amb 350.000 euros

COMPARTIR

Les àrees de promoció econòmica dels ajuntaments d’Igualada, Òdena, Vilanova del Camí i Montbui han posat en marxa un pla de microcrèdits que suma 350.000 euros. Els regidors de Promoció Econòmica d’aquests municipis -el d’Òdena no hi ha pogut ser present per motius professionals- han explicat conjuntament que des del primer moment els regidors dels municipis afectats es van posar en contacte per afrontar conjuntament la problemàtica econòmica derivada del confinament. Marcé ha destacat que “busquem solucions comunes a problemes comuns” i ha posar com a exemple el proper llançament de ConcaComerç, una plataforma de serveis per al comerç i la restauració.

Jordi Barón ha anunciat una de les mesures que els ajuntaments impulsen conjuntament per activar la reactivació econòmica, especialment destinada als sectors de la restauració, el comerç, els autònoms i les pimes. Es tracta d’una línia de microcrèdits per injectar liquiditat, que es concediran amb un import màxim de 4.000 € per beneficiari, amb un 0% d’interès i que seran retornables en un període de tres anys, amb una carència fins al 2021. Els microcrèdits s’articularan sota la fórmula de subvencions reintegrables. Barón ha destacat que “garantim una injecció de capital important per a la Conca d’Òdena, d’uns 350.000€ aproximadament”.

Jordi Bòria, de la seva banda, ha explicat la campanya de suport al comerç, que en un primer moment es va centrar en el reconeixement als establiments que van estar oberts durant les tres setmanes de confinament perimetral. La campanya tenia el lema “ara estem per tu” i anava acompanyada amb la imatge d’un cor verd. “Aquesta setmana, amb l’entrada en la fase 1, estem engegant la nova fase de la campanya, adreçada a tots els comerços que ja poden obrir. El lema és “ara més que mai, jo compro a casa”. Bòria ha afegit que “creiem que aquest missatge és molt important i que hi ha també un component emocional, perquè els ciutadans han pogut veure què seria una ciutat sense comerç”.

FER UN COMENTARI

*