Inici Destacats Airbnb situa Igualada com a banc de proves de la seva nova...

Airbnb situa Igualada com a banc de proves de la seva nova estratègia de turisme sostenible

COMPARTIR

Airbnb ha situat Igualada en l’epicentre del turisme sostenible. En el marc del New Destinations Summit, que s’ha celebrat aquest dijous a la capital de l’Anoia, unes 300 persones – experts en turisme, indústria i alcaldes i polítics de països com Portugal o Tailàndia- debaten sobre com utilitzar la tecnologia per crear destinacions turístiques que dinamitzin l’economia local i, a la vegada, siguin sostenibles. A Igualada ja fa mesos que funciona un programa dissenyat específicament per fomentar el turisme sostenible a la zona, impulsat per les comunitats locals en col·laboració amb Airbnb. Als turistes que venien a Barcelona per més de quatre dies, des de la plataforma s’ha donat visibilitat al REC 019, o també s’està publicitant l’European Balloon Festival. La companyia està elaborant un llibre blanc sobre turisme sostenible que veurà la llum la propera tardor a partir de l’experiència de l’Anoia i amb les aportacions que surtin de la trobada amb experts d’aquest dijous.

“El model de turisme sostenible que surti d’Igualada no serà només per a Catalunya o Espanya, sinó per a tot el món”, ha destacat el vicepresident sènior de política internacional d’Airbnb, Chris Lehane. Segons ha afegit, hi haurà ciutats que replicaran les dinàmiques i maneres de fer que s’estan desenvolupant a Igualada a partir d’aquesta prova pilot liderada per la companyia nord-americana en col·laboració amb l’Ajuntament i els agents privats. Chris Lehane ha explicat que una de les coses que més el va sorprendre va ser veure ciutats a l’Estat que, com Igualada, amb gran potencial turístic, gairebé no disposaven de llits per acomodar turistes.

El director general d’Airbnb a Espanya i Portugal, Arnaldo Muñoz, ha posat de relleu el llibre blanc sobre turisme sostenible que està elaborant la companyia, perquè en aquest document s’hi recolliran les característiques o indicacions que hauran de seguir les ciutats d’arreu del món que vulguin impulsar accions de turisme d’aquest tipus.

Del projecte que s’està desenvolupant a Igualada amb el títol ‘New Healthy Destinations Lab’, Arnaldo Muñoz n’ha destacat l’aliança publico-privada que la companyia nord-americana ha establert amb el consistori. Segons ha explicat, a més del consistori, també hi ha participat tots els agents econòmics de la ciutat i la comarca.

De la seva banda, el president de la Diputació de Barcelona i alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha lamentat que fins fa pocs anys la ciutat vivia “d’esquenes” al turisme. Segons el batlle, l’aliança estratègica amb Airbnb els ha de permetre ser capaços d’explicar el patrimoni que hi ha a Igualada i a l’Anoia i fer-lo servir com una eina de dinamització econòmica. Si se suma el paisatge o diferents projectes culturals i de recuperació que hi ha en marxa, s’evidencia que s’està generant un sistema de ‘startups’ de turisme rural molt potent, ha dit l’alcalde.

“Volem veure turistes a la nostra ciutat i a la comarca”, ha assenyalat el batlle igualadí. El seu objectiu, ha ressaltat, és que Igualada, després d’haver estat molt coneguda per la seva petja industrial, “ara passi a ser coneguda per ser una ciutat turística”.

Sobre la problemàtica que ha originat el model turístic d’Airbnb en grans ciutats d’arreu del món, que ha obligat molts veïns a marxar dels seus barris per culpa de la pressió que imposen alguns propietaris que veuen més avantatjós dedicar-se al lloguer turístic, el director general de la plataforma a Espanya i Portugal ha dit que les ciutats són “vives” i ha recordat que, en aquest sentit, s’ha arribat a més de 600 acords amb ciutats del món per buscar un equilibri entre la convivència del turisme i les ciutats.

Segons dades facilitades per Airbnb, els nombre de turistes a Igualada sha incrementat un terç el 2018 i el total d’ingressos pels amfitrions a la ciutat s’han doblat.

Laura Busquets / ACN

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*