Inici Destacats Airbnb aterra a Igualada amb un ‘lab’ per desenvolupar un model de...

Airbnb aterra a Igualada amb un ‘lab’ per desenvolupar un model de turisme sostenible

COMPARTIR

L’Ajuntament d’Igualada i Airbnb han anunciat aquest dimecres l’inici d’una col·laboració per a la creació del primer Healthy Destinations Lab del món. El Lab serà, a la vegada, un programa d’activitats dissenyades especialment per la capital de l’Anoia i el conjunt de la comarca i una plataforma de coneixement internacional per impulsar el healthy tourism o turisme sostenible. Airbnb desenvolupa projectes vinculats a aquest healthy tourism arreu del món, amb l’objectiu que aquesta activitat sigui respectuosa amb l’entorn econòmic, social i cultural de cada zona.

Airbnb ha triat Igualada perquè tant la ciutat com la comarca gaudeixen d’una sèrie d’atributs molt particulars per desenvolupar aquest Lab de noves destinacions: el fet d’estar a una hora de Barcelona; un teixit econòmic, industrial i comercial arrelats i amb un pla d’internacionalització; la presència de coneixement gràcies a ser seu universitària; una forta tradició cultural i una reconeguda experiència en l’organització d’esdeveniments internacionals, com el REC.0 o l’European Balloon Festival, entre altres. Aquests valors, combinats amb eines tecnològiques i l’empoderament dels emprenedors locals faciliten que, tant la ciutat com la comarca, tinguin un gran potencial per ser un referent internacional del turisme sostenible, segons han explicat l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i el responsable a Espanya i Portugal de la plataforma, Arnau Muñoz.

L’objectiu és que una ciutat i una comarca que ara no són eminentment turístiques aprenguin a potenciar els propis atractius i esdevinguin una referència del turisme responsable, obrint noves perspectives econòmiques de futur al territori. El Healthy Destinations Lab comença a treballar ja aquest mes de desembre i, a partir del mes de febrer, arrencaran els tallers i sessions que ajudaran a desenvolupar una metodologia per a la creació de destinacions turístiques sostenibles que tinguin un impacte positiu en les comunitats i l’entorn.

Airbnb posarà a disposició del teixit socioecònomic local i dels emprenedors de la comarca el seu coneixement en les dinàmiques del turisme del segle XXI. Membres de l’equip d’Airbnb, amfitrions i emprenedors a la plataforma participaran en primera persona en aquest Lab, posant l’èmfasi en el turisme experiencial, que prima la qualitat i l’autenticitat, i que està basat en el component d’hospitalitat que aportin les comunitats locals. En aquest sentit, Arnau Muñoz considera que una de les claus per a l’èxit és que “surti una comunitat activa d’amfitrions” a la comarca de l’Anoia. És a dir, que es posin a disposició més allotjaments a la plataforma, que suma uns 400 milions d’usuaris a tot el món.

Ni ajuntament ni Airbnb han concretat els detalls del pla, ni les inversions que suposaran ni els llocs de treball directes que es creen. Arnau Muñoz assegura que “tota la companyia està bolcada en aquest projecte” i Marc Castells es mostra convençut “que serà un èxit més a mig termini que a curt termini”.

L’Adoberia Bella, seu del ‘lab’

L’Adoberia Bella acollirà les diferents activitats vinculades al Healthy Destinations Lab, com tallers temàtics i activitats de cocreació dirigides per experts, amb l’objectiu d’oferir a amfitrions, empresaris i públic l’oportunitat de millorar les experiències d’hospitalitat i beneficiar, d’aquesta manera, la comunitat local. A més, a la primavera de 2019, la ciutat acollirà l’Igualada New Destinations Summit, un esdeveniment internacional format per panels, xerrades i tallers amb experts internacionals, que posaran en comú les millors experiències de turisme sostenible al món i que també involucraran la comunitat local.

La tria d’Igualada s’emmarca en els objectius d’Airbnb de “posar les eines digitals a favor d’un turisme que no faci servir grans infraestructures, sinó que aprofiti i optimitzi les ja existents i que faci arribar els beneficis del turisme a zones amb gran interès sociocultural però desconegudes”.

L’alcalde, Marc Castells, destaca que “el fet que una companyia amb aquest abast internacional i expertesa aposti per desenvolupar el potencial turístic d’un territori com el nostre té un valor indiscutible” i assegura que l’aposta facilitarà noves perspectives econòmiques de futur per al territori, consolidant les propostes ja existents i sumant-ne de noves.

FER UN COMENTARI

*