Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Mor un home de 39 anys en caure de la teulada on feia tasques de manteniment a Igualada

    04/09/2026

    Igualada commemora la Diada amb un acte institucional que inclourà la conferència de Jaume Clotet i la hissada de la Senyera

    04/09/2026

    Més de 500 joves i adolescents participen a les activitats d’estiu de l’Ajuntament d’Igualada

    04/09/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    20.6 °C
    IGUALADA
    • 05/09/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»Aigua és vida reclama als partits polítics d’Igualada que els pressupostos apostin per la gestió pública del servei
    Destacats Política

    Aigua és vida reclama als partits polítics d’Igualada que els pressupostos apostin per la gestió pública del servei

    Per Redacció23/09/20193 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    Aigua és vida ha fet públiques les tres peticions que han fet arribar als partits del consistori en relació al problema de l’aigua per als pressupostos del 2020 que es portaran a votació el dimarts 24 de setembre. Les demandes presentades per la plataforma per l’aigua pública tenen per objectiu iniciar el camí cap a la gestió pública ja que, recorden els membres de la plataforma, “el ple de l’Ajuntament té una majoria absoluta d’onze regidors i més del 51% dels vots que es van comprometre per la gestió pública de l’aigua el passat mes de maig quan van firmar el Pacte Social i Institucional per l’aigua, pacte que demanava iniciar els processos per a la implementació d’un model de gestió pública de l’aigua a Igualada”.

    En aquest sentit, els membres d’Aigua és vida han explicat que “la regularització del servei és un pas previ a la decisió del model de gestió, però que cal començar a pensar quin model de gestió públic hauria de tenir aquest servei”, motiu pel qual la plataforma ha demanat als partits del consistori que l’Ajuntament d’Igualada crei la Taula de l’Aigua. Aquesta taula, han explicat els membres d’Aigua és vida, “ha de vetllar, per una banda, per a que el model de gestió pública sigui el que acabarà adoptant l’Ajuntament, i per una altra, que el tipus de gestió pública que hauria d’implementar-se a Igualada ha de ser escollit democràticament per tots els partits polítics, tècnics, sindicats i moviments cívics i entitats veïnals o d’usuaris de la ciutat interessats en la gestió de l’aigua”, un acord que també estava inclòs al Pacte Social i Institucional per l’aigua. D’aquesta manera, la plataforma es vol assegurar que l’Ajuntament es responsabilitzi d’iniciar els processos per a la implementació d’un model de gestió pública de l’aigua a Igualada, paral·lelament a la regularització del servei.

    Degut a que l’empresa Aigua de Rigat, del grup Agbar, no té contracte de concessió, el pas de gestió privada a pública pot ser molt complicat i l’Ajuntament d’Igualada es veurà necessitat d’assessorament. Per aquest motiu, la plataforma Aigua és vida considera que “l’Ajuntament hauria d’adherir-se a l’AMAP (Associació de Municipis i Entitats per l’Aigua Pública) per tal de rebre suport extern, però també com a mostra de voluntat política del govern de Junts per Igualada d’iniciar els processos per a la implementació d’un model de gestió pública de l’aigua a la ciutat”.

    Aigua és vida ha recordat que “l’estudi jurídic presentat per la Diputació de Barcelona afirma que l’Ajuntament d’Igualada pot rescatar el servei en qualsevol moment sense que l’empresa tingui cap dret a indemnització ja que no existeix cap contracte de concessió que fixi el termini de durada mínim, i que les dues auditories presentades per la mateixa Diputació mostren números favorables al consistori per municipalitzar el servei de l’aigua”. En aquest sentit, la plataforma avisa al govern i als partits de l’oposició de l’Ajuntament d’Igualada: “no acceptarem un pressupost que no contempli una aposta clara i evident per la gestió pública a Igualada, paral·lelament a la regularització del servei, regularització que hauria d’haver-se iniciat en el mandat anterior”.

    aigua Aigua de Rigat Aigua és vida Ajuntament d'Igualada Igualada pressupostos
    Redacció

    Posts relacionades

    Mor un home de 39 anys en caure de la teulada on feia tasques de manteniment a Igualada

    04/09/2026

    Igualada commemora la Diada amb un acte institucional que inclourà la conferència de Jaume Clotet i la hissada de la Senyera

    04/09/2026

    Més de 500 joves i adolescents participen a les activitats d’estiu de l’Ajuntament d’Igualada

    04/09/2026

    laBastida del Rec, 15 anys de cultura

    04/09/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/20262 Minuts de lectura

    La crisi migratòria a Ceuta no és cap accident espontani, sinó el resultat d’una estratègia…

    Opinió

    Una invitació

    17/08/20262 Minuts de lectura

    Ja arriben les barques velles/ja arriben les traineres,/ja ve la meva estimada Rosa del Port./…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.