Inici Economia 650 empreses de l’Anoia formen part de la xarxa de negocis de...

650 empreses de l’Anoia formen part de la xarxa de negocis de la Cambra de Comerç

COMPARTIR

La Cambra de Comerç de Barcelona va iniciar ara fa un any la seva plataforma de negocis, el Club Cambra. El Club, que aplega més de 20.000 empreses, està basat en el concepte «doing business» i té per objectiu promoure el networking i l’activitat empresarial i fomentar la internacionalització, la competitivitat i la formació mitjançant productes i serveis prestats per les cambres i per part de tercers, en condicions avantatjoses.

La presentació del Club Cambra a l’Anoia i el Penedès es farà de forma conjunta el proper 7 de març a Vilafranca. La ubicació de l’acte respon a la itinerància dels actes de la Cambra al llarg de les ciutats de l’Eix Diagonal, com el que es va fer el passat mes de novembre a Igualada per donar a conèixer el port de Vilanova i la Geltrú. En aquest acte s’exposarà l’experiència d’algunes empreses membres del Club Cambra. De l’Anoia, els assistents podran conèixer els casos de Pool Bike, Intersys Software, Taller Àuria, Industries Valls i Grup Carles.

Una eina per incrementar el negoci

[Img #5033]650 empreses de l’Anoia formen part del Club Cambra, un 20% del total. Com recordava aquest dimecres Josep Vallès, president del Consell de la Delegació de l’Anoia de la Cambra de Comerç de Barcelona, “les primeres que es van incorporar són les que exporten part de la seva producció, perquè ja hi teníem contacte”. Pel que fa el creixement del nombre d’empreses anoienques al Club, Vallès reconeix que “hi ha molts negocis d’abast estrictament local que probablement no es faran mai membres”

El director de Delegacions de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Francí, va recordar els grans eixos d’activitat de la Cambra: suport a la creació d’empreses –“sense fer la competència a altres serveis, sinó amb la intenció de complementar-los”, ha dit-, suport a la consolidació d’empreses, formació i ajudes a l’exportació i internacionalització de les empreses.

Per a Francí, el Club Cambra “és una eina per incrementar el negoci” de les empreses i, a més, suposa una ajuda a l’hora de sortir a l’exterior, “ja que hi ha cambres, en una forma o altra, arreu del món, i no és el mateix anar-hi sol que de la mà d’una Cambra”. Sobre el Club, Josep Vallès corrobora que “el més important és la possibilitat d’entrar en contacte directe amb multitud d’empreses”.

Com va deixar entreveure Josep Francí, el Club Cambra és una resposta al canvi del model de finançament de les cambres de comerç, que fins fa un any recaptaven una quota de cada empresa i autònom en funció de la seva facturació. Per al responsable de les delegacions, el Club Cambra neix amb la intenció d’integrar “una xarxa de cambres excessivament fragmentada”. De fet, el Club integra, de moment, a 9 de les 13 cambres catalanes amb l’objectiu de “transcendir fronteres igual que altres iniciatives nascudes a principis del segle XX”. Per tant, és la forma en què Josep Francí definia un “renovar-se o morir” per a les cambres.

L’Anoia, amb el PIB per càpita més baix de tot Catalunya

[Img #5034]El president de la delegació anoienca, Josep Vallès, va avançar algunes dades de l’Informe econòmic anual de la comarca que es farà públic en les properes setmanes. La més crua és que l’Anoia té el Producte Interior Brut per habitant més baix de tot Catalunya.

Vallès va defensar en aquest punt “la raó de ser de la Cambra, que és afavorir les empreses, la reindustrialització i també la logística, perquè si no és així no sortirem d’aquesta situació”.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*