Inici Cartes dels lectors 4 morts i 1.078 ferits, les victimes amagades per Marc Castells

4 morts i 1.078 ferits, les victimes amagades per Marc Castells

COMPARTIR

Carles Aguilera

255 atropellaments, 4 morts, 79 ferits greus i 999 ferits lleus en 10 anys de gestió a la Ciutat d’Igualada per part de Marc Castells.

Aquestes xifres van ser reconegudes a un diari per part de Miquel Vives, regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada… Casualitat fer-ho ara?

No, ho han fet ara després que jo fes públic l’arxiu rebut pel Servei Català de Trànsit on apareix dia/any/carrer i resultat del sinistre, unes xifres que l’alcalde Marc Castells ha estat amagant tots aquest anys.

Se que l’escrit és llarg, però les xifres per una nefasta gestió durant aquests 10 anys també. Un dia pots ser tu, la teva parella, els teus fills, els teus amics… els que siguin part de les xifres. Llegeix-lo i fem que tot canviï.

En aquest escrit parlaré de les «casualitats» i denuncio l’ocultament de les xifres reals, la falta de transparència, el bloqueig a la informació, la censura a les preguntes enviades al Ple de l’Ajuntament, la falta d’inversió, la falta de previsió, la mala gestió de la Policia Local, etc…

Ara després d’anys i de moltes víctimes mortals, el Passeig Verdaguer està patint un canvi a nivell de seguretat viària, un canvi que -pel que sembla- fins ara era una tecnologia que no es podia aplicar.

Estem parlant d’eliminar places de aparcament enganxades als passos de vianants i així tenir tots millor visibilitat. També s’han col·locat reductors de Velocitat (Coixí Berlines) en alguns passos de vianants com el del Casal de la Gent Gran, on el 2019 va morir atropellada una persona. Causalitat de les accions? O canvis fets després de denunciar que segueixen augmentant els atropellaments al Passeig Verdaguer?

Canvis que no han estat publicats enlloc.

Tenim un Marc Castells, Carlota Carner, Miquel Vives, Carme Riera i Patricia Illa que són molt actius a les xarxes socials. Publiquen i entre tots ells es fan retuits de tot allò que fan i es fa … de tot menys d’aquests canvis al Passeig.

No ho fan per la vergonya de no haver fet els canvis abans i que això hagi suposat morts i ferits? Que hagués succeït si aquests petits però alhora grans canvis de seguretat amb un cost molt reduït s’haguessin fet abans?

Ara, també després d’anys de demanar-ho, d’una víctima mortal el 12 de febrer del 2019 i de dues nenes atropellades el passat 27 abril, al pas de vianants de l’Escola Mowgli s’ha instal·lat un reductor de Velocitat (Coixí Berlines). Però ha estat després d’anys de l’accident mortal i uns 40 dies després del doble atropellament de dues nenes. Casualment al mateix temps va desaparèixer un Coixí Berlines igual de l’entrada del Barri de Fàtima.

Casualitat? Presses per instal·lar un Coixí Berlines abans de finalitzar el curs escolar després de haver denunciat molts més atropellaments al Passeig? Atropellaments que -com comento més tard- han estat amagats per l’alcalde i els regidors del govern de l’Ajuntament d’Igualada. Marc Castells assigna un pressupost de 64 milions d’euros anuals per cobrir les necessitats d’una ciutat de 8km2. Parlem de que el Marc Castells es gasta MILIONS a l’Anella Verda, Per exemple 850.000€ pel tram que va del Barri de Fàtima al principi de la Avd Doctor Pasteur, 242.000€ pel tram de la carretera de les Maioles,100.000 € pel tros del Parc Fluvial, la recuperació de les Guixeres no sé però segur que uns 500.000 €, que es gasta 190.000 € en una rotonda per donar millor accés a una empresa del polígon (rotonda que ja han batejat els Igualadins amb el mateix nom que l’empresa), que es gastarà 200.000 € més en un petit tram de l’Anella Verda, que es gasta 250.000€ per la passarel·la inútil del Parc de Vallbona, que es gasta 125.000€ pel concurs del barri del Rec sense fer-hi res al final i un llarg etcètera.

Parlem de Marc Castells, l’alcalde d’Igualada, l’alcalde de la «Conca», l’alcalde de la pandèmia, el Marc Castells que ha explicat a tots els mitjans de comunicació «habidos i por haber» la mateixa història del confinament, «que ell va aixecar el telèfon i la ciutat va tenir un contenidor refrigerat en 24 hores!! en 24 hores!! gràcies als seus bons contactes». Però no pot tenir un stock d’uns reductors de velocitat que tenen un cost de 2.000€? Parlem de molts pocs euros i triguen uns 40 dies en instal·lar un reductor de velocitat i desapareix un altre? Segueixo preguntant, casualitats? Se li ha de recordar que un pas de vianants es fa servir les 24 hores del dia els 365 dies de l’any?

Ara també, després de temps i pel mal estat, han asfaltant el tram de l’Avinguda Mestre Muntaner, davant de l’Escola Dolors Martí. El centre porta molts anys demanant un pas de vianants elevat al semàfor que hi ha davant l’escola, al carrer que s’ha de creuar per accedir. Un semàfor que ja hem denunciat amb imatges de vídeo que no respecten els vehicles i que molts se’l salten en vermell. Estem parlant d’un semàfor davant d’una escola, a una artèria principal de la ciutat per on molts vehicles que van a Barcelona per l’A-2 estan obligats a passar en no haver-hi una rotonda d’accés directe a l’A-2 que eviti entrar a la ciutat.

Ara que hi havia una oportunitat per fer-ho no s’ha fet, no hi ha rotonda, no hi ha pas de vianants elevat i a sobre s’han eliminat pintura i separadors de seguretat.

Escola on el dia 23 de juny del 2020 van venir la regidora de Educació i altres responsables de l’Ajuntament per comentar la intenció de canviar les parades de Bus de la zona actual del recinte de l’escola (zona de baix risc) a peu de carretera (zona d’alt risc). Per sort, idea anul·lada.

El motiu del canvi és que al Bus li era impossible fer servir les parades degut als vehicles particulars aparcats a la parada i també per les dificultats del bus a l’hora de sortir del recinte per culpa dels vehicles aparcats a la rotonda interior de la Dolors Martí.

Ja que es va prendre una decisió tan radical que posava en risc als nens, pensem que l’Avinguda Mestre Muntaner allà és més una carretera que un carrer, que feia que la ciutat tingues una gran despesa econòmica de milers d’euros en haver de fer allà la parada i solucionar el tema del canvi de nivell.

Llavors al ser una decisió tan radical, vol dir que les accions per evitar els infractors que perjudicaven als busos no feien efecte…. perquè si hi han infraccions de circulació i Igualada té una eina per lluitar contra això, que és la Policia Local, hauran anat a sancionar els infractors i tot i així no ha fet efecte, oi? Han anat moltes vegades i ho podeu demostrar oi? Parlem de l’única escola que té un aparcament propi on poden aparcar pares i professors.

Doncs aquesta pregunta, número de sancions i número de vegades que ha anat la Policia Local al 2019 (últim any amb plena mobilitat, al 2020 vam estar confinats i sense molts mesos d’escola) l’he haguda d’enviar tres vegades per instància genèrica amb còpia per correu electrònic a Marc Castells i Carlota Carner i per seguretat als regidors de l’oposició. Les respostes no són clares, hi ha una altra vegada que Marc Castells nega haver rebut res, donen dades d’anys no preguntats i que no poden demostrar, etc…

Jo puc demostrar, com va quedar registrat a un grup de whatsapp de pares de l’escola, que fins el dia 26-11-2020 no van venir. Dos dies després d’haver de «respondre» les meves preguntes al Ple… casualitat?. Tots veiem al pàrquing una imatge que mai s’havia vist, uns agents de la Policia Local allà. Aquell dia van sancionar a tres infractors, molts van marxar sense sanció. La resta de dies que han vingut per allà han perdonat a molts i molts infractors. Que vinguin dos policies, perdonin als pocs infractors que seguien aparcant malament i que un dels dos agents no vigilés el semàfor demostra la forma de fer les coses a la ciutat.

Un altre dia abans que poden demostrar que van venir a l’escola va ser el 24-02-2020. Al veure voltar allà un Policia Local amb tota la zona de bus i la rotonda plena de vehicles mal aparcats i cap intent de sanció vaig preguntar-li si no sancionaria. La resposta va ser «avui no estic per això, avui vinc a buscar un que es fa “certes necessitats al pàrquing…» A l’endemà el mateix policia amb la mateixa situació, mateixes ganes de sanció. Llavors vaig tornar a preguntar si avui si multarien i la resposta va ser “si estàs avorrit, compra’t un llibre». De respostes com aquesta i altres anècdotes amb els agents de la Policia Local tinc unes quantes.

Tot això relatat fins ara, la mala gestió i més es pot traslladar a la gestió de qualsevol barri i carrer de la Ciutat d’Igualada.

I ara ja entrem a la part de les mentides, la prepotència, la de no voler solucionar els problemes, la part de l’ocultament, etc…

Vídeos dels Plens de l’Ajuntament d’Igualada on es pot veure el resultat de les preguntes mai llegides, no sigui que algú escolti que és el que realment pregunto… Jutgeu vosaltres… PRIMER ENVIAMENT PREGUNTA. No es respon ( tampoc es llegeix ).

https://youtu.be/t4MjyGbFe80 minut 3:08:00

SEGON ENVIAMENT. Es diu amb prepotència que no arriben i després que ja s’ha respost.

https://youtu.be/CBqJEoIg64E minut 2:58:20

TERCER ENVIAMENT. Dona una xifra de 40 sancions d’una data que no es demana, que no és veritat, no ho poden demostrar. https://youtu.be/YSLxmtIloK0 minut 1:21:00

En quin moment es donen les dades demanades, sancions al 2019?.

Marc Castells impedeix l’accés als plens als ciutadans, tan sols poden accedir ell i els regidors. I això vol dir que si la pregunta no es llegeix, es respon el que vol, no tens opció de rèplica i has de tornar a enviar la mateixa pregunta pel pròxim ple del mes següent. Un igualadí no pot accedir a la sala de plens per preguntar, però Marc Castells si pot fer d’amfitrió de més de 20 jugadors en una recepció a la mateixa sala. Democràcia? Por a les preguntes?.

Ara parlarem de la Policia Local. Però abans he de fer algun comentari que tots heu de conèixer.

1er. Qui mana a la Policia Local? Marc Castells. Extracte del Reglament Intern de la Policia Local d’Igualada:

»TÍTOL II Organització Capítol primer. Estructura interna Article 9. El comandament de la Policia Local d’Igualada és exercit per l’alcalde, el qual pot delegar les actuacions corresponents, d’acord amb la normativa vigent. El comandament immediat correspon al cap del cos.»

Un delega les funcions en altres persones per confiança i si manté aquesta decisió és per tenir clar que tot funciona correctament.

2on. A les dues reunions personals amb els regidors Carlota Carner i Miquel Vives els vaig preguntar si hi ha algun tipus de problema sense resoldre entre l’Ajuntament i la Policia Local i la resposta per part de tots dos va ser la mateixa: que no, que no hi ha cap problema.

Llavors on està el problema?

Ara parlem de xifres.

Al 2019, l’últim any amb plena mobilitat ( any també de l’intent de canvi d’ubicació de la parada de bus de l’escola), Igualada tenia aquestes xifres:

IGUALADA DADES DEL 2019

Pressupost anual Policia Local….. 4.098.020 €

Total agents Policia Local…. 61 agents.

Total sancions any 2019…. 14.192 sancions.

Dades que vaig trigar un any en tenir. I les poques ganes de compartir-les és per exemple el correu rebut hores abans de la reunió amb Carlota Carner (Regidora d’interior) volent anular la reunió pels següents motius. Segons Carlota Carner, qualsevol ciutadà pot demanar per Instància Genèrica la informació que desitgi que se li faci arribar, així de fàcil i així de transparent són els de l’Ajuntament… Si es tan fàcil jo porto anys perdent el temps ( ironia total).

14.192 dividit entre 365 dies…. 38.8 sancions/dia entre tots els agents. Recordeu que Igualada té al 2019 un total de 61 agents repartits en tres torns. Jo no veig controls, no veig accions contra els infractors, sincerament no se’ls veu. Igualada té 8km2 i tants sols que patrullin 8 Policies Locals els toca 1 km2. Amb 1 Km2 per agent t’hauries de fer un fart de veure’l pel teu carrer, pel teu barri, per la teva plaça… Per això pregunto… a què es dedica la Policia Local?

Si creieu que sóc l’únic a qui denegen la informació esteu equivocats.

Després de veure que les reunions amb els regidors no tenien resultat, vaig presentar una denuncia al Síndic de Greuges. Van reclamar la informació als responsables de l’Ajuntament i se la negaven. Van haver de reclamar-la varies vegades i la van acabar aportant fora del termini legal.

Tan sols van aportar un breu escrit, res de dades, que es pot consultar a la resolució enviada després per part d’ells als responsables de l’Ajuntament, on el Síndic de Greuges els recorda l’obligació de vetllar per la seguretat de tots.

El breu escrit de l’Ajuntament deia:

“a la Ciutat d’Igualada hi ha una estricta tolerància 0 amb les infraccions»

Tothom que volti per la ciutat pot «verificar» aquesta tolerància 0.

I tornem al mateix, ocultament de dades, sense cap intenció de solucionar els problemes i sobretot molt. però molt, dir «que ells tot ho fan bé i que tothom els felicita».

Tan sols hem d’escoltar o llegir que diu Miquel Vives, Regidor de Mobilitat i alhora la persona que ha triat Marc Castells per gestionar la Regidoria, la persona de total confiança i el regidor que han triat per donar veu a tot això. També s’ha de saber, per més inri, que és el Vicepresident l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).

En una entrevista al Regidor Miquel Vives, a Ràdio Igualada el dia 12-05-2021 ( link https://bit.ly/3z8zREv ), al preguntar-li pel risc del Passeig tan sols va parlar de l’atropellament de les dues nenes davant el Mowgli el dia 27-04-2021. Però segons les dades no actualitzades del Servei Català de Trànsit ja teníem 7 atropellaments al Passeig Verdaguer i 9 persones perjudicades. Parlem per exemple d’una dona gran i la seva neta atropellades al Passeig Verdaguer el dia 24-02-21, a l’altra banda del Passeig, quan sortien de l’Escola Mowgli. Estem parlant d’una greu ocultació dels atropellaments al Passeig Verdaguer. Passeig que Miquel Vives ja va dir al 2019, després de la darrera víctima mortal, que hi farien accions. Ara després d’anys, de més víctimes i després de denunciar tot el tema… llavors es fa alguna acció. A l’entrevista tan sols sap dir dues accions fetes fins ara allà. Reconeix que es corre molt, però en cap cas es parla d’accions de control policial.

En tres anys han fet accions policials allà? Quin número d’accions? Total d’accions?

També a l’entrevista demostra una gran falta de coneixement de com funciona el dia a dia a la ciutat i un fet molt greu com és no tenir clar si el Passeig Verdaguer és un carrer de dos carrils per sentit o d’un. Ara amb la nova normativa, un carrer d’un sol carril per sentit automàticament ha de ser de velocitat 30 km/h . Però el més greu és que l’Ajuntament té prou capacitat legal per instaurar a les seves vies urbanes la velocitat 30 com han fet moltes altres ciutats.

Però encara és més greu demanar no circular als Igualadins pel Passeig, reconeixent ser un carrer amb dificultats per absorbir el transit, ser un carrer amb perill i no fer res. Bé, si, demanar que circulin per altres carrers.

Per exemple, senyor Miquel Vives, anem a detallar què pot fer un vehicle agafant l’Avinguda Barcelona per creuar d’una punta a l’altra la ciutat. Agafem un cotxe i anem de l’Avinguda Barcelona fins el final de l’Avinguda Doctor Pasteur. Començarem que haurem d’evitar els cotxes aparcats en doble fila davant de l’Acadèmia Igualada. Seguirem circulant i davant el Monalco haurem de fer el mateix (allà segueixen aparcant sobre la vorera sense cap problema). Una mica més endavant, a l’alçada de la Sagrada Família haurem d’ esquivar els vehicles mal aparcats que estan al caixer o al bar. Seguirem molt poc tros i haurem d’esquivar els vehicles mal aparcats que estan comprant a les botigues d’aquell tram. Una vegada arribem a la cantonada amb el carrer Piera i fins que arribem a l’Avinguda Balmes haurem d’esquivar els vehicles mal aparcats que estan fent la primitiva (el pas de vianants mai està lliure) a la farmàcia (en aquell tram mal aparcats als dos sentits), a la xarcuteria i fins i tot els vehicles de l’autoescola. Una vegada arribem a Doctor Pasteur haurem d’esquivar els vehicles mal aparcats davant el Caprabo (té pàrquing gratis pels clients, però és millor anar a comprar el peix allà i aparcar en doble fila). Una mica més endavant haurem d’esquivar els camions que descarreguen en doble fila gràcies a que la zona de càrrega i descàrrega està sempre ocupada per vehicles particulars. Una mica més endavant haurem d’esquivar els vehicles mal aparcats (passos de vianants inclosos) de la gent que està fent la birra allà al bar. Però el poc tros de carrer fins al semàfor del carrer Comarca encara dona per més. Tenim una bugaderia, una perruqueria i una fruiteria amb el mateix tarannà… Per sort una vegada creuem el semàfor, l’Avinguda Doctor Pasteur ja es converteix en un carrer «normal».

Sort tenim, Miquel Vives, que coneixes la ciutat, que coneixes les teves funcions, les teves responsabilitats i tot aquest recorregut relatat pel Bus Urbà encara és pitjor. Però els del Bus tenen molta sort, però molta sort, que tu siguis el vicepresident de l’AMTU.

Però encara tenim més sort els igualadins de tenir uns responsables a l’Ajuntament per fer-ho tot fàcil, que tenen un gran coneixement de la ciutat, que «retornen» en serveis, comoditat i seguretat els milers d’euros que paguen per fer que tot això rutlli.. i sobre tot , com els vau dir als del Síndic de Greuges, que a Igualada hi ha una Policia Local que té una estricta tolerància 0 amb les infraccions.

Els Igualadins tenim dret a demanar la dimissió de Marc Castells, Carlota Carner, Miquel Vives així com el Cap de la Policia Local Jordi Dalmases, per la mala gestió de tot aquest problema, l’ocultament voluntari de les xifres. Així com també demanar una auditoria de la Policia Local, on s’ha d’esbrinar qui multa i qui no. Són els nous els que posen les poc més de 30 sancions diàries? Tots sancionen?.

Marc Castells, si els milions que has gastat en fer l’Anella Verda i el Xiringuito del teu amic al Parc Central els haguessis invertit en seguretat a tota la ciutat, tindrem uns quants possibles clients més al Xiringuito i més usuaris que podrien voltar per l’anella Verda. Segurament entre les 1.078 víctimes dels atropellaments hi hauran moltes que tinguin dificultats per caminar amb comoditat i «gaudir» de la teva principal prioritat a la ciutat… l’Anella Verda.

Coneixes molt bé els teus avantatges com alcalde, ho demostra el fet que el primer dia et vas augmentar el salari al màxim salarial que permet la llei pel total habitants/població, un total de 58.372 euros anuals de sou. Però els Igualadins no et paguen per deixar abandonades les teves funcions ni obligacions, ni per anar a fer fotos de floretes, anar a certes «inauguracions», amagar els problemes i no buscar ni invertir en solucions (podem parlar també de la teva Regidoria d’Urbanisme que vas deixar abandonada durant 16 mesos, va coincidir amb la precampanya de les eleccions a la Generalitat ) i una llarga llista d’exemples lúdics i festius als que t’has dedicat de ple….

Un alcalde que com tu et fas un fart de dir «que s’estima la ciutat i seva gent», al primer atropellament -ja sigui amb mort o no- remouria cel i terra per trobar una solució. I si a sobre al mateix pas de vianants de davant d’una escola hi ha un atropellament mortal i anys després no s’ha fet una actuació efectiva, i encara atropellen dues nenes més…. dimitiria!!!.

Unes llumetes al pas de vianants i un radar pedagògic al Passeig Verdaguer en tots aquests anys i amb més morts i més atropellats no són mesures efectives . Fer l’Anella Verda no es augmentar la seguretat del vianant i tampoc la dels vehicles. I que per molt que tu et repeteixes davant el mirall allò que vas dir en un Ple, la gent del Barri de Fàtima no porta els nens a l’escola passant per l’Anella Verda.

Si estic equivocat i has fet moltes inversions en tot això, demostra-ho amb fets i proves reals, amb factures (per exemple la del coixí berlines del Mowgli) i no tan sols amb paraules.

I si tens valor, fem el debat públic al que ja us he reptat i no teniu valor de fer-lo.

Però amb debat o sense hauries de respondre a tots els Igualadins i visitants la següent pregunta:

Si jo no hagués començat a denunciar els atropellaments a Igualada, el seu ocultament per part teva durant aquests 10 anys, al Passeig Verdaguer -per exemple- continuarien havent-hi els atropellaments com sempre, sense haver fet cap modificació i tu fent com sempre, com si això no anés amb tu?

PD: si tot això et supera, sempre et pots fer Youtuber .

PD 2: Jo per sort vaig poder evitar l’atropellament de la meva filla i el meu. Pel que es veu a Igualada no pots anar tranquil·lament per la vorera sense tenir el risc de que al girar a una cantonada i et trobis un vehicle circulant a tota velocitat per sobre la vorera. El motiu pel que ho va fer, un altre cotxe mal aparcat… allò que és el més normal a Igualada. Però hi han altres que no han tingut aquesta mateixa sort, el 4 morts i els 1.078 no poden dir el mateix.

Carles Aguilera

COMPARTIR

6 COMENTARIS

  1. Carles, sigues odiando al mundo, odias al alcalde, odias a la policía, odias al servicio de limpieza a los médicos etc etc, das pena, so pongo que este verano te has dedicado y empleado a fondo con tu escrito, dejando de lado a tu familia y nuevamente cansando a tu mujer con este monotema como de costumbre, eres el único ser perfecto en un mundo imperfecto, y eso te hace ser un estúpido, y desagradable tal y como se comenta en el colegio a donde llevas a tus hijos, tu no cambias ni evolucionas, siempre con negatividad en todos los aspectos y ojo quién siembra vientos recoge tempestades

    • Bon dia Marti, no se d’on treus que em van multar conduint en contra direccio cosa que es mentira …. i que realmemt seria una infracció molt greu.
      Si fos veritat , amb el que remenat el tema tots el diaris ho haguessin publicat…
      Si em voleu atacar, que sigui amb veritats….

FER UN COMENTARI

*